דף הבית » טופ 100 » שם משפחה לפי Alphabet Java: מדריך מקיף

שם משפחה לפי Alphabet Java: מדריך מקיף

שם משפחה לפי Alphabet Java: מדריך מקיף

שם משפחה לפי Alphabet Java: מדריך מקיף

מיון שמות משפחה לפי אלפבית הוא משימה נפוצה עבור מפתחי Java רבים. בין אם אתה יוצר יישום ספר טלפונים או אילן יוחסין, תצטרך להיות מסוגל למיין שמות משפחה לפי אלפבית. במאמר זה, נדון בדרכים השונות למיון שמות משפחה לפי אלפבית ב-Java, כולל השימוש בממשק Comparator ובמחלקה TreeMap.

שימוש בממשק ההשוואה

ממשק Comparator הוא כלי רב עוצמה למיון אובייקטים ב-Java. זה מאפשר לך להגדיר אלגוריתם מיון מותאם אישית שניתן להשתמש בו כדי למיין כל סוג של אובייקט. כדי להשתמש בממשק Comparator כדי למיין שמות משפחה לפי אלפבית, תחילה עליך ליצור מחלקה המיישמת את ממשק Comparator. מחלקה זו חייבת להגדיר שיטת compare() שלוקחת שני אובייקטים ומחזירה מספר שלם. המספר השלם צריך להיות שלילי אם האובייקט הראשון קטן מהשני, אפס אם שני האובייקטים שווים, וחיובי אם האובייקט הראשון גדול מהשני. לדוגמה, אם אתה ממיין מחרוזות, שיטת compare() עשויה להיות נראה כך:public int compare(String s1, String s2) { return s1.compareTo(s2);}שיטה זו תמיין את המחרוזות בסדר אלפביתי. כדי למיין שמות משפחה לפי אלפבית, ניתן להשתמש באותה שיטה, אך תחילה יש לחלץ את שם המשפחה מהשם המלא. לדוגמה, אם יש לך רשימה של שמות כמו זה: ג'ון סמית ג'יין דו בוב ג'ונסון תוכל לחלץ את שמות המשפחה על ידי פיצול המחרוזות על תו הרווח: מחרוזת[] names = {"ג'ון סמית", "ג'יין דו", "בוב ג'ונסון" };String[] surnames = new String[names.length];for (int i = 0; i < names.length; i++) { surnames[i] = names[i].split(" ")[1]; }עכשיו, כשיש לך מערך של שמות משפחה, אתה יכול להשתמש בשיטת compare() כדי למיין אותם בסדר אלפביתי:Arrays.sort(surnames, new Comparator () { public int compare(String s1, String s2) { return s1.compareTo(s2); }});

שימוש במחלקת TreeMap

מחלקת TreeMap היא כלי רב עוצמה נוסף למיון אובייקטים ב-Java. זהו סוג של מפה המאחסנת צמדי מפתח-ערך בסדר ממוין. כדי להשתמש במחלקה TreeMap כדי למיין שמות משפחה לפי אלפבית, תחילה עליך ליצור אובייקט TreeMap ולהוסיף את שמות המשפחה כמפתחות. הערכים יכולים להיות כל דבר, אבל במקרה זה, נשתמש בשמות המלאים.TreeMap surnameMap = new TreeMap<>();surnameMap.put("Smith", "John Smith");surnameMap.put("Doe", "Jane Doe");surnameMap.put("Johnson", "Bob Johnson") ;עכשיו כשמפת העץ מאוכלסת, אתה יכול להשתמש בשיטת keySet() כדי לקבל קבוצה ממוינת של שמות משפחה: Set surnames = surnameMap.keySet();שיטת keySet() מחזירה קבוצה ממוינת של מפתחות, כך ששמות המשפחה ימוינו בסדר אלפביתי.

סיכום

מיון שמות משפחה לפי אלפבית הוא משימה נפוצה עבור מפתחי Java רבים. במאמר זה, דנו בשתי דרכים למיין שמות משפחה לפי אלפבית ב-Java: שימוש בממשק Comparator ובמחלקה TreeMap. שתי השיטות הללו הן כלים רבי עוצמה למיון אובייקטים ב-Java, וניתן להשתמש בהן כדי למיין כל סוג של אובייקט.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן