דף הבית » מעניין » שם משפחה לוינסון: סקירה מקיפה

שם משפחה לוינסון: סקירה מקיפה

2023-05-27 04:26:00+02:00

מהו שם המשפחה לוינסון?

שם המשפחה לוינסון הוא שם משפחה יהודי ממוצא אשכנזי. הוא נגזר מהשם העברי לוי, שפירושו "מחובר" או "מחובר". שם המשפחה נמצא לרוב בישראל, שם הוא שם המשפחה השני בשכיחותו אחרי כהן. הוא נמצא גם במדינות אחרות עם אוכלוסיות יהודיות משמעותיות, כמו ארצות הברית, קנדה ובריטניה.

מקור והיסטוריה של שם המשפחה לוינסון

מקורו של שם המשפחה לוינסון הוא בימי הביניים, אז החלו יהודים במזרח אירופה לאמץ שמות משפחה. סביר להניח ששם המשפחה אומץ על ידי משפחות שהיו צאצאי הדמות התנ"כית לוי, בנו של יעקב, שהיה האב הקדמון של שבט לוי. שם המשפחה לוינסון נמצא בתיעודים החל מהמאה ה-16 בפולין. ליטא. הוא נמצא גם ברשומות מהמאות ה-17 וה-18 בגרמניה, אוסטריה והונגריה.

השימוש הנוכחי בשם המשפחה לוינסון בישראל

בישראל, שם המשפחה לוינסון הוא שם המשפחה השני בשכיחותו אחרי כהן. לפי נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, חיים בישראל כיום למעלה מ-40,000 אנשים בעלי שם המשפחה לוינסון. שם המשפחה לוינסון נמצא לרוב בערים ירושלים, תל אביב וחיפה. הוא נמצא גם בערים ויישובים אחרים ברחבי הארץ.

אנשים מפורסמים עם שם המשפחה לוינסון

ישנם אנשים מפורסמים רבים עם שם המשפחה לוינסון, כולל:

  • דיוויד לוינסון, במאי קולנוע, מפיק ותסריטאי אמריקאי
  • אלי לוינסון, פוליטיקאי ישראלי וראש עיריית ירושלים לשעבר
  • ג'וזף לוינסון, רב וסופר אמריקאי
  • מארק לוינסון, מהנדס אודיו ויזם אמריקאי
  • רות לוינסון, משוררת וסופרת אמריקאית

לוינסון בתרבות פופולרית

שם המשפחה לוינסון הופיע במספר סרטים ותוכניות טלוויזיה פופולריים, כולל:

  • The Big Bang Theory (2007-2019), בו מגלם את הדמות לאונרד הופשטדטר השחקן ג'וני גלצקי
  • גברת מייזל המופלאה (2017-הווה), בה מגלמת הדמות מידג' מייזל השחקנית רייצ'ל ברוסנהן
  • האגף המערבי (1999-2006), בו מגלם את הדמות טובי זיגלר השחקן ריצ'רד שיף

לוינסון במסורת היהודית

שם המשפחה לוינסון נמצא גם במסורת היהודית. לפי התלמוד, שם המשפחה לוינסון קשור לשבט לוי, שהיה אחד משנים עשר שבטי ישראל. שבט לוי היה אחראי על אחזקת המשכן והמקדש בירושלים.

משמעות השם לוינסון

שם המשפחה לוינסון נגזר מהשם העברי לוי, שפירושו "מחובר" או "מחובר". השם נקשר לעתים קרובות לדמות המקראית לוי, בנו של יעקב, שהיה האב הקדמון של שבט לוי.

מקור שם לוינסון

שם המשפחה לוינסון הוא ממוצא יהודי אשכנזי ומאמינים שמקורו בימי הביניים, אז החלו יהודים במזרח אירופה לאמץ שמות משפחה. סביר להניח ששם המשפחה אומץ על ידי משפחות שהיו צאצאי הדמות המקראית לוי, בנו של יעקב, שהיה אביו של שבט לוי.

סיכום

שם המשפחה לוינסון הוא שם משפחה יהודי ממוצא אשכנזי. הוא נגזר מהשם העברי לוי, שפירושו "מחובר" או "מחובר". שם המשפחה נמצא לרוב בישראל, שם הוא שם המשפחה השני בשכיחותו אחרי כהן. הוא נמצא גם במדינות אחרות עם אוכלוסיות יהודיות משמעותיות, כמו ארצות הברית, קנדה ובריטניה. שם המשפחה לוינסון מזוהה עם שבט לוי במסורת היהודית, ומאמינים שמקורו בימי הביניים כאשר יהודים במזרח אירופה החלו לאמץ שמות משפחה. ישנם אנשים מפורסמים רבים עם שם המשפחה לוינסון, ביניהם דיוויד לוינסון, אלי לוינסון, ג'וזף לוינסון, מארק לוינסון ורות לוינסון. שם המשפחה לוינסון הופיע במספר סרטים ותוכניות טלוויזיה פופולריות, כולל תיאוריית המפץ הגדול, גברת מייזל המופלאה והאגף המערבי.

טבלה של שם משפחה לוינסון

מָקוֹר מַשְׁמָעוּת אנשים מפורסמים
יהודי אשכנזי "הצטרף" או "מצורף" דיוויד לוינסון, אלי לוינסון, ג'וזף לוינסון, מארק לוינסון, רות לוינסון

משאבים נוספים

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן