דף הבית » TOP10 » שם משפחה יזדי: היסטוריה, מוצא ומשמעות

שם משפחה יזדי: היסטוריה, מוצא ומשמעות

2023-04-08 21:52:00+02:00

מהו שם המשפחה יזדי?

שם המשפחה יזדי הוא שם משפחה שמקורו במזרח התיכון. מאמינים שמקורו באזור יזד, איראן, והוא נמצא לרוב בקרב הקהילה היהודית האיראנית. שם המשפחה היזדי נמצא גם בקרב קבוצות אתניות אחרות במזרח התיכון, כולל הקהילות הערביות, הכורדיות והטורקיות. שם המשפחה יזדי נמצא גם בקרב הפזורה היהודית במדינות אחרות, כולל ארצות הברית, קנדה וישראל.

היסטוריה של שם המשפחה היזדי

מקורו של שם המשפחה היזדי הוא באזור יזד, איראן. אזור יזד ממוקם בחלק המרכזי של איראן וידוע בתרבות הזורואסטרית העתיקה שלו. מאמינים ששם המשפחה היזדי נגזר משם האזור, והוא נמצא לרוב בקרב הקהילה היהודית האיראנית. שם המשפחה היזדי נמצא גם בקרב קבוצות אתניות אחרות במזרח התיכון, כולל הערבים, הכורדים והטורקים קהילות. שם המשפחה יזדי נמצא גם בקרב הפזורה היהודית במדינות אחרות, כולל ארצות הברית, קנדה וישראל.

משמעות שם המשפחה יזדי

המשמעות של שם המשפחה יזדי אינה ידועה בוודאות. מאמינים שמקורו בשמו של אזור יזד, איראן, והוא נמצא לרוב בקרב הקהילה היהודית האיראנית. שם המשפחה היזדי נמצא גם בקרב קבוצות אתניות אחרות במזרח התיכון, כולל הקהילות הערביות, הכורדיות והטורקיות. המשמעות של שם המשפחה היזדי עשויה להיגזר גם מהמילה העברית "יזדי", שפירושה "אלוהים יעזור". . זו יכולה להיות התייחסות לאמונה היהודית ולאמונה שאלוהים יעזור למי שנאמן לו.

אנשים מפורסמים עם שם המשפחה יזדי

ישנם אנשים מפורסמים רבים עם שם המשפחה יזדי, כולל:• השחקן והקומיקאי האיראני-אמריקאי Maz Jobrani• השחקן והקומיקאי הישראלי-אמריקאי אומיד דג'לילי• הזמר והפזמונאי האיראני-אמריקאי אנדי מדדיאן• הזמר והפזמונאי הישראלי-אמריקאי נועה• איראני- הזמר והפזמונאי האמריקאי Googoosh• הזמר והפזמונאי הישראלי-אמריקאי עידן רייכל• הזמר והפזמונאי האיראני-אמריקאי Siavash Ghomayshi• הזמר והפזמונאי הישראלי-אמריקאי דיוויד ברוזה

שם משפחה יזדי בישראל

שם המשפחה היזדי נמצא גם בקרב הפזורה היהודית בישראל. שם המשפחה היזדי נמצא לרוב בקרב הקהילה היהודית האיראנית בישראל, כמו גם בקרב קבוצות אתניות אחרות במזרח התיכון, כולל הקהילות הערביות, הכורדיות והטורקיות.

סיכום

שם המשפחה יזדי הוא שם משפחה שמקורו במזרח התיכון. מאמינים שמקורו באזור יזד, איראן, והוא נמצא לרוב בקרב הקהילה היהודית האיראנית. שם המשפחה היזדי נמצא גם בקרב קבוצות אתניות אחרות במזרח התיכון, כולל הקהילות הערביות, הכורדיות והטורקיות. שם המשפחה יזדי נמצא גם בקרב הפזורה היהודית במדינות אחרות, כולל ארצות הברית, קנדה וישראל. המשמעות של שם המשפחה היזדי אינה ידועה בוודאות, אך מאמינים שמקורו בשמו של אזור יזד, איראן, וייתכן שהוא נגזר גם מהמילה העברית "יזדי", שפירושה "אלוהים יעזור". . ישנם אנשים מפורסמים רבים עם שם המשפחה יזדי, ביניהם השחקן והקומיקאי האיראני-אמריקאי מאז ג'וברני, השחקן והקומיקאי הישראלי-אמריקאי אומיד דג'לילי, הזמר והפזמונאי האיראני-אמריקאי אנדי מדדיאן, והזמרת והפזמונאית הישראלית-אמריקאית נועה. שם המשפחה יזדי נמצא גם בקרב הפזורה היהודית בישראל, ונמצא לרוב בקרב הקהילה היהודית האיראנית. למידע נוסף על שם המשפחה יזדי, בקר בכתובת he.wikipedia.org .

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן