דף הבית » טופ 100 » שם משפחה ויניצקי – סקירה מקיפה

שם משפחה ויניצקי – סקירה מקיפה

שם משפחה ויניצקי – סקירה מקיפה

מהו שם המשפחה ויניצקי?

שם המשפחה ויניצקי הוא שם משפחה פטרונימי, כלומר הוא נגזר מהשם הפרטי של אב או אב קדמון. זהו שם משפחה יהודי נפוץ, והוא נמצא במדינות רבות ברחבי העולם. שם המשפחה נגזר מהשם העברי ויניצקי (ויניצקי), שהוא שילוב של המילים וינה (וינה) שמשמעותן "גפן" וצקי (צקי) שמשמעותן "תקווה".

תולדות שם המשפחה ויניצקי

מקורו של שם המשפחה ויניצקי הוא באוקראינה, שם הוא תועד לראשונה במאה ה-16. מאמינים כי שם המשפחה אומץ על ידי משפחות יהודיות שעברו לאוקראינה ממקומות אחרים באירופה. שם המשפחה נמצא גם בחלקים אחרים של מזרח אירופה, כולל בלארוס, ליטא ופולין. שם המשפחה ויניצקי נמצא גם בארצות הברית, שם הוא תועד לראשונה בסוף המאה ה-19. מאמינים כי שם המשפחה אומץ על ידי מהגרים יהודים שהגיעו לארצות הברית ממזרח אירופה.

שימוש נוכחי בשם המשפחה ויניצקי

כיום, שם המשפחה ויניצקי עדיין נמצא במדינות רבות ברחבי העולם. בארצות הברית, הוא נמצא לרוב במדינות ניו יורק, ניו ג'רזי ופנסילבניה. הוא נמצא גם במדינות אחרות, כולל קנדה, ישראל ובריטניה. שם המשפחה ויניצקי נמצא גם במקומות אחרים בעולם, כולל אוסטרליה, דרום אפריקה וארגנטינה. בארגנטינה, שם המשפחה נמצא לרוב בעיר בואנוס איירס.

אנשים מפורסמים עם שם המשפחה ויניצקי

יש כמה אנשים מפורסמים שיש להם את שם המשפחה ויניצקי. אלה כוללים את השחקן והקומיקאי הישראלי-אמריקאי, אדם ויניצקי, הזמר והפזמונאי האמריקני-ישראלי יוני ויניצקי, והאמן הישראלי-אמריקאי, דיוויד ויניצקי.

סיכום

שם המשפחה ויניצקי הוא שם משפחה פטרונימי, אשר נגזר מהשם העברי ויניצקי (ויניצקי). מאמינים שמקורו באוקראינה במאה ה-16, והוא נמצא כיום במדינות רבות ברחבי העולם. אנשים מפורסמים בעלי שם המשפחה כוללים את השחקן והקומיקאי הישראלי-אמריקאי, אדם ויניצקי, הזמר והפזמונאי האמריקאי-ישראלי יוני ויניצקי והאמן הישראלי-אמריקאי, דיוויד ויניצקי. למידע נוסף על שם המשפחה ויניצקי, לחץ כאן .

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן