דף הבית » להעביר את הזמן » שם משפחה הלל – סקירה מקיפה

שם משפחה הלל – סקירה מקיפה

שם משפחה הלל – סקירה מקיפה

מה המשמעות של שם המשפחה הלל?

שם המשפחה הלל נגזר מהשם העברי הלל, שפירושו "שבח" או "שבח ה'". השם קשור גם לחכם היהודי הלל הזקן, שהיה מנהיג העם היהודי בתקופת בית שני בירושלים.

מקור שם המשפחה הלל

מקורו של שם המשפחה הלל הוא המזרח התיכון, במיוחד באזור מה שהיא כיום ישראל. מאמינים כי הוא אומץ על ידי יהודים שחיו באזור בתקופת בית שני.

שכיחות שם המשפחה הלל

שם המשפחה הלל נמצא לרוב בישראל, שם הוא אחד משמות המשפחה הנפוצים ביותר. הוא נמצא גם במדינות אחרות עם אוכלוסיות יהודיות גדולות, כמו ארצות הברית, קנדה ובריטניה.

הלל בישראל

בישראל, שם המשפחה הלל הוא אחד משמות המשפחה הנפוצים ביותר. לפי נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, זהו שם המשפחה ה-11 בשכיחותו בארץ. הוא נפוץ במיוחד בקרב האוכלוסייה היהודית, שם הוא שם המשפחה החמישי בשכיחותו.

הלל בארצות הברית

בארצות הברית שם המשפחה הלל הרבה פחות נפוץ מאשר בישראל. על פי הלשכה למפקד האוכלוסין של ארצות הברית, זהו שם המשפחה ה-2,914 הנפוץ ביותר במדינה. הוא נמצא לרוב במדינות ניו יורק, קליפורניה ופלורידה.

הלל בקנדה

בקנדה, שם המשפחה הלל הרבה פחות נפוץ מאשר בארצות הברית. על פי מפקד האוכלוסין של קנדה 2016, זהו שם המשפחה ה-4,876 הנפוץ ביותר במדינה. הוא נמצא לרוב במחוזות אונטריו וקוויבק.

הלל בבריטניה

בבריטניה, שם המשפחה הלל נפוץ הרבה פחות מאשר בארצות הברית ובקנדה. על פי המשרד לסטטיסטיקה לאומית, זהו שם המשפחה ה-8,919 הנפוץ ביותר במדינה. הוא נמצא לרוב בערים לונדון, מנצ'סטר וברמינגהם.

סיכום

שם המשפחה הלל נגזר מהשם העברי הלל, שפירושו "שבח" או "שבח ה'". מאמינים שמקורו במזרח התיכון, במיוחד באזור מה שהיא כיום ישראל. שם המשפחה נמצא לרוב בישראל, שם הוא אחד משמות המשפחה הנפוצים ביותר. הוא נמצא גם במדינות אחרות עם אוכלוסיות יהודיות גדולות, כמו ארצות הברית, קנדה ובריטניה. למידע נוסף, בקר בוויקיפדיה .

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן