דף הבית » אנציקלופדיה » שם משפחה גפטר: מבט אל ההיסטוריה והמשמעות של השם

שם משפחה גפטר: מבט אל ההיסטוריה והמשמעות של השם

2023-05-22 10:09:00+02:00

מה המשמעות של שם המשפחה גפטר?

שם המשפחה גפטר הוא שם משפחה יהודי שמקורו בישראל. הוא נגזר מהמילה העברית "גף" שפירושה "גפן" או "כרם". נהוג לחשוב שהשם ניתן למשפחה שהייתה בבעלותה או עבדה בכרם. ייתכן גם שהשם ניתן למי שהיה כורם או יינן.

תולדות שם המשפחה גפטר

שם המשפחה גפטר נמצא בשימוש בישראל לפחות מסוף המאה ה-19. מאמינים כי שימש לראשונה משפחה של מהגרים יהודים שהתיישבה באזור. משערים שהמשפחה הגיעה ממזרח אירופה, אולי מאוקראינה או בלארוס. על פי ההערכות, משפחת גפטר הייתה אחת המשפחות היהודיות הראשונות שהתיישבו באזור. הם היו בין הראשונים שהקימו באזור בית כנסת שנמצא בשימוש עד היום. משפחת גפטר בולטת בקהילה היהודית בישראל מזה דורות רבים. הם היו מעורבים בהיבטים רבים של החיים היהודיים, כולל פעילויות דתיות, תרבותיות ופוליטיות.

אנשים מפורסמים עם שם המשפחה גפטר

יש כמה אנשים מפורסמים עם שם המשפחה גפטר. אחד הידועים שבהם הוא ראש ממשלת ישראל יצחק רבין, שנולד בשם המשפחה גפטר. אנשים בולטים נוספים בעלי שם המשפחה כוללים את הפוליטיקאי והדיפלומט הישראלי אבא אבן, הזמר והיוצר הישראלי יהודה פוליקר, והשחקן והבמאי הישראלי עמוס גיתאי.

שם משפחה גפטר בארצות אחרות

שם המשפחה גפטר אינו מוגבל לישראל. הוא נמצא גם במדינות אחרות, כולל ארצות הברית, קנדה ובריטניה. בארצות הברית, שם המשפחה נמצא לרוב במדינות ניו יורק, קליפורניה ופלורידה.

סיכום

שם המשפחה גפטר הוא שם משפחה יהודי שמקורו בישראל. הוא נגזר מהמילה העברית "גף" שפירושה "גפן" או "כרם". נהוג לחשוב שהשם ניתן למשפחה שהייתה בבעלותה או עבדה בכרם. משפחת גפטר בולטת בקהילה היהודית בישראל מזה דורות רבים ונמצאת גם במדינות נוספות, בהן ארצות הברית, קנדה ובריטניה. אנשים בולטים בעלי שם המשפחה כוללים את ראש ממשלת ישראל יצחק רבין, הפוליטיקאי והדיפלומט הישראלי אבא אבן, הזמר והיוצר הישראלי יהודה פוליקר, והשחקן והבמאי הישראלי עמוס גיתאי.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן