דף הבית » מומלץ בהקדם » שם משפחה גלפרין – סקירה מקיפה

שם משפחה גלפרין – סקירה מקיפה

2023-05-22 04:01:00+02:00

מהו שם המשפחה גלפרין?

שם המשפחה גלפרין הוא שם משפחה יהודי ממוצא רוסי. זה נגזר מהמילה הרוסית "גלפר", שפירושה "יונה". שם המשפחה נמצא לרוב ברוסיה, אוקראינה, בלארוס ומדינות אחרות של ברית המועצות לשעבר. הוא נמצא גם בישראל, שם הוא אחד משמות המשפחה הנפוצים ביותר.

מקור שם המשפחה גלפרין

מקורו של שם המשפחה גלפרין הוא באימפריה הרוסית בסוף המאה ה-18. משערים שזה נגזר מהמילה הרוסית "גלפר", שפירושה "יונה". על פי ההערכות, שם המשפחה אומץ על ידי משפחות יהודיות שחיו באותה תקופה באימפריה הרוסית.

שם משפחה גלפרין ברוסיה

שם המשפחה גלפרין נמצא לרוב ברוסיה, אוקראינה, בלארוס ומדינות אחרות של ברית המועצות לשעבר. מאמינים כי שם המשפחה אומץ על ידי משפחות יהודיות שחיו באותה תקופה באימפריה הרוסית. שם המשפחה עדיין נפוץ מאוד במדינות אלו, והוא אחד משמות המשפחה הנפוצים ביותר ברוסיה.

שם משפחה גלפרין בישראל

גם שם המשפחה גלפרין נפוץ מאוד בישראל. זהו אחד משמות המשפחה הנפוצים בארץ, ונמצא בקרב יהודים אשכנזים וספרדים כאחד. על פי החשד, שם המשפחה אומץ על ידי משפחות יהודיות שעלו לישראל מברית המועצות לשעבר.

שם משפחה גלפרין בארצות אחרות

שם המשפחה גלפרין נמצא גם במדינות אחרות ברחבי העולם, כולל ארצות הברית, קנדה, אוסטרליה ומדינות נוספות. מאמינים כי שם המשפחה אומץ על ידי משפחות יהודיות שהיגרו למדינות אלו מברית המועצות לשעבר.

אנשים מפורסמים עם שם המשפחה גלפרין

ישנם מספר אנשים מפורסמים בעלי שם המשפחה גלפרין, כולל:

  • יעקב גלפרין – משורר וסופר רוסי
  • מיכאיל גלפרין – מלחין ומנצח רוסי
  • מיכאיל גלפרין – פיזיקאי רוסי וחתן פרס נובל
  • יורי גלפרין – שחקן ובמאי רוסי
  • יבגני גלפרין – רב אמן שחמט רוסי
  • ולדימיר גלפרין – מתמטיקאי ומדען מחשבים רוסי

סיכום

שם המשפחה גלפרין הוא שם משפחה יהודי ממוצא רוסי. זה נגזר מהמילה הרוסית "גלפר", שפירושה "יונה". שם המשפחה נמצא לרוב ברוסיה, אוקראינה, בלארוס ומדינות אחרות של ברית המועצות לשעבר. הוא נמצא גם בישראל, שם הוא אחד משמות המשפחה הנפוצים ביותר. על פי ההערכות, שם המשפחה אומץ על ידי משפחות יהודיות שחיו באותה תקופה באימפריה הרוסית. ישנם מספר אנשים מפורסמים בעלי שם המשפחה גלפרין, ביניהם יעקב גלפרין, מיכאיל גלפרין, יורי גלפרין, יבגני גלפרין ולדימיר גלפרין.

שכיחות שם המשפחה של גלפרין

מדינה מספר האנשים עם שם המשפחה
רוּסִיָה 2,000
אוקראינה 1,500
בלארוס 1,000
ישראל 10,000
ארצות הברית 500
קנדה 200
אוֹסטְרַלִיָה 100

שם המשפחה גלפרין נמצא לרוב ברוסיה, אוקראינה, בלארוס ומדינות אחרות של ברית המועצות לשעבר. הוא נפוץ מאוד גם בישראל, שם הוא אחד משמות המשפחה הנפוצים ביותר. שם המשפחה נמצא גם במדינות אחרות ברחבי העולם, כולל ארצות הברית, קנדה, אוסטרליה ומדינות נוספות. השכיחות של שם המשפחה משתנה ממדינה למדינה, אך ההערכה היא שיש כ-15,000 אנשים עם שם המשפחה גלפרין ברחבי העולם.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן