דף הבית » להעביר את הזמן » שם משפחה גורן – מבט מקיף

שם משפחה גורן – מבט מקיף

2023-04-22 14:33:00+02:00

מהו שם משפחת גורן?

שם המשפחה גורן הוא שם משפחה יהודי ממוצא אשכנזי, הנגזר מהמילה העברית "גורן", שפירושה "תבואה". מאמינים כי הוא אומץ על ידי יהודים במזרח אירופה כהתייחסות למקצוע החקלאי של הנושא המקורי. משערים שמשפחת גורן מקורה באזור בלארוס של ימינו, והשם נפוץ בעיקר בישראל, בארצות הברית ובמדינות נוספות עם אוכלוסיה יהודית גדולה.

תולדות שם המשפחה גורן

משערים שמשפחת גורן מקורה באזור בלארוס של ימינו, והשם נפוץ בעיקר בישראל, בארצות הברית ובמדינות נוספות עם אוכלוסיה יהודית גדולה. התיעוד הקדום ביותר הידוע של שם המשפחה גורן מתוארך למאה ה-16, כאשר אדם בשם יצחק גורן תועד בעיר וילנה, ליטא. למשפחת גורן היסטוריה ארוכה וייחודית בקהילה היהודית. במאה ה-19 הייתה משפחת גורן אחת המשפחות היהודיות הבולטות בליטא, והמשפחה נודעה בזכות למדנותה ופילנתרופיה. המשפחה נודעה גם במעורבותה בתנועה הציונית, ורבים מבני המשפחה היו פעילים במאבק להקמת מדינת ישראל.

פירוש שם המשפחה גורן

שם המשפחה גורן נגזר מהמילה העברית "גורן", כלומר "תבואה". מאמינים כי הוא אומץ על ידי יהודים במזרח אירופה כהתייחסות למקצוע החקלאי של הנושא המקורי. חושבים כי השם נגזר גם מהמילה העברית "גורן", שמשמעותה "גורן", שהייתה מקום עבודה נפוץ ליהודים בימי הביניים.

אנשים מפורסמים עם שם המשפחה גורן

יש הרבה אנשים מפורסמים עם שם המשפחה גורן, כולל:

יצחק גורן

יצחק גורן (1919-2009) היה פוליטיקאי ודיפלומט ישראלי שכיהן כשגריר ישראל בארצות הברית בין השנים 1975-1979. כמו כן, היה חבר הכנסת, הפרלמנט של ישראל, בין השנים 1965-1977.

יהודה גורן

יהודה גורן (1926-2013) היה קצין צבא ופוליטיקאי ישראלי שכיהן כחבר כנסת בשנים 1977 עד 1981. הוא גם היה גיבור מלחמה מעוטר, לאחר ששירת במלחמת ערב-ישראל ב-1948 ובמלחמת סיני ב-1956.

אבי גורן

אבי גורן (נולד ב-1961) הוא איש עסקים ויזם ישראלי, המייסד והמנכ"ל של חברת הטכנולוגיה הישראלית Wix.com.

שלמה גורן

שלמה גורן (1917-1994) היה רב וקצין צבא ישראלי שכיהן כרב הראשי של צבא ההגנה לישראל בשנים 1964 עד 1972. כמו כן היה דמות בולטת בתנועה הציונית והיה חתום על מגילת העצמאות הישראלית. .

גורן שם משפחה בתרבות פופולרית

שם המשפחה גורן הופיע במספר סרטים ותוכניות טלוויזיה פופולריות, כולל סדרת הטלוויזיה הישראלית "גורן", העוקבת אחר הרפתקאותיו של בלש בדיוני בשם אבי גורן. התוכנית זכתה לשבחים על הצגתה הריאלית של התרבות הישראלית וזכתה להצלחה רייטינג בישראל. שם המשפחה גורן הופיע גם בסדרת הטלוויזיה האמריקאית "האישה הטובה", בה דמותו של אלי גולד (בגילומו של אלן קאמינג) הוא עורך דין עם שם המשפחה גורן.

סיכום

שם המשפחה גורן הוא שם משפחה יהודי ממוצא אשכנזי, הנגזר מהמילה העברית "גורן", שפירושה "תבואה". מאמינים כי הוא אומץ על ידי יהודים במזרח אירופה כהתייחסות למקצוע החקלאי של הנושא המקורי. למשפחת גורן היסטוריה ארוכה ומכובדת בקהילה היהודית, והשם נפוץ בעיקר בישראל, בארצות הברית ובמדינות נוספות בעלות אוכלוסיה יהודית גדולה. שם המשפחה גורן הופיע במספר סרטים ותוכניות טלוויזיה פופולריות, והמשפחה ידועה בזכות המלגות והפילנתרופיה שלה. למידע נוסף על שם המשפחה גורן, בקר בכתובת he.wikipedia.org או youtube.com .

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן