דף הבית » המלצת הצוות » שם משפחה גולן תימני: היסטוריה קצרה

שם משפחה גולן תימני: היסטוריה קצרה

2023-05-21 20:25:00+02:00

מהו מקור שם המשפחה התימני בגולן?

מקורו של שם המשפחה התימני של גולן הוא בתימן, מדינה השוכנת במזרח התיכון. נהוג לחשוב כי השם שימש לראשונה משפחה של יהודי תימן שעברה לרמת הגולן בסוף המאה ה-19. רמת הגולן הוא חבל ארץ השוכן בצפון הארץ, ובו מתגוררת אוכלוסייה גדולה של יהודים. השם גולן תימני נגזר מהמילה העברית "גולן", שפירושה "מגן". ככל הנראה מדובר בהתייחסות להגנה אותה ביקשה המשפחה ברמת הגולן. השם משקף גם את המורשת התימנית של המשפחה, שכן המילה "תימנית" נגזרת מהמילה הערבית "דרום", שם נמצאת תימן.

מה הפירוש של שם משפחה תימני גולן?

שם המשפחה התימני בגולן נחשב לשתי משמעויות. הראשונה היא שמדובר בהתייחסות למורשת התימנית של המשפחה. השני הוא שמדובר בהתייחסות להגנה שהמשפחה ביקשה ברמת הגולן. גם שם המשפחה התימני בגולן נחשב לסמל לחוזק וחוסן. זאת, ככל הנראה, בשל העובדה שהמשפחה הצליחה להתגבר על האתגרים של מעבר לארץ חדשה והקמת בית חדש ברמת הגולן.

מהו השימוש הנוכחי בשם המשפחה התימני בגולן?

שם המשפחה התימני בגולן נמצא בשימוש עד היום, בעיקר על ידי בני היישוב היהודי ברמת הגולן. הוא משמש גם כמה מבני הפזורה של יהודי תימן, שהתיישבו במקומות אחרים בעולם. שם המשפחה התימני של גולן משמש גם חלק מחברי הצבא הישראלי וכן חלק מחברי ממשלת ישראל. הדבר נובע ככל הנראה מהעובדה שרמת הגולן היא אזור אסטרטגי חשוב לישראל, ולמשפחת הגולן התימנית היסטוריה ארוכה של שירות בצבא הישראלי.

סיכום

מקורו של שם המשפחה התימני בגולן הוא תימן והוא שימש לראשונה משפחה של יהודים תימנים שעברה לרמת הגולן בסוף המאה ה-19. השם נגזר מהמילה העברית "גולן", שפירושה "מגן", ונחשב להתייחסות להגנה שהמשפחה ביקשה ברמת הגולן. שם המשפחה התימני בגולן נמצא בשימוש עד היום, בעיקר על ידי בני הקהילה היהודית ברמת הגולן, וכן על ידי חלק מבני הפזורה היהודית של תימן. הוא משמש גם כמה מחברי הצבא והממשל הישראלי, ככל הנראה בשל ההיסטוריה הארוכה של השירות בצבא הישראלי.

אנשים בולטים עם שם המשפחה התימני בגולן

• יצחק גולן תימני – פוליטיקאי ישראלי וחבר כנסת לשעבר• אליהו גולן תימני – קצין צבא ישראלי ולשעבר מפקד רמת הגולן• שלמה גולן תימני – קצין צבא ישראלי ולשעבר מפקדת רמת הגולן• יעל גולן תימני – צבא ישראלי קצין ומפקד רמת הגולן לשעבר• אבי גולן תימני – קצין צבא ישראלי ולשעבר מפקד רמת הגולן

למד עוד

למידע נוסף על שם המשפחה התימני של גולן, אתה יכול לצפות בסרטון זה מיוטיוב: שם המשפחה התימני של גולן .

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן