דף הבית » המלצת הצוות » שם משפחה בצלאל – סקירה כללית

שם משפחה בצלאל – סקירה כללית

2023-05-20 21:49:00+02:00

מהו שם המשפחה בצלאל?

שם המשפחה בצלאל הוא שם משפחה יהודי שנגזר מהשם העברי בצלאל, שפירושו "בצל אלוהים". השם נגזר מהדמות המקראית בצלאל, שהיה האומן הראשי של המשכן בספר שמות. השם נמצא גם בתלמוד, שם הוא משמש להתייחסות לאדם הבקיא באומנויות.

מקור שם המשפחה בצלאל

מקורו של שם המשפחה בצלאל ככל הנראה במזרח התיכון, ככל הנראה באזור ישראל של ימינו. מאמינים שהוא היה בשימוש לפחות מאז המאה ה-12, אז הוזכר לראשונה בתלמוד. השם נמצא גם בתנ"ך, שם הוא משמש להתייחסות לאומן הראשי של המשכן.

פירוש שם המשפחה בצלאל

שם המשפחה בצלאל נגזר מהשם העברי בצלאל, שפירושו "בצל אלוהים". השם נגזר מהדמות המקראית בצלאל, שהיה האומן הראשי של המשכן בספר שמות. השם נמצא גם בתלמוד, שם הוא משמש להתייחסות לאדם הבקיא באומנויות.

אנשים מפורסמים עם שם המשפחה בצלאל

היו כמה אנשים בולטים שנשאו את שם המשפחה בצלאל לאורך ההיסטוריה. אלו כוללים:

הרב בצלאל אשכנזי

רבי בצלאל אשכנזי (1570-1637) היה רב ותלמיד חכם בולט במאות ה-16 וה-17. הוא היה תלמידו של רבי משה איסרלס הנודע, ונודע בעבודותיו על הלכה ופילוסופיה יהודית.

בצלאל פורטן

בצלאל פורטן (1864-1922) היה היסטוריון וארכיאולוג יהודי בולט בסוף המאה ה-19 ותחילת המאה ה-20. הוא ידוע בעיקר בזכות עבודתו על תולדות היהודים בארץ ישראל, ובחפירותיו באתרי עתיקות באזור.

סיכום

שם המשפחה בצלאל הוא שם משפחה יהודי שנגזר מהשם העברי בצלאל, שפירושו "בצל אלוהים". השם נגזר מהדמות המקראית בצלאל, שהיה האומן הראשי של המשכן בספר שמות. השם נמצא גם בתלמוד, שם הוא משמש להתייחסות לאדם הבקיא באומנויות. היו כמה אנשים בולטים שנשאו את שם המשפחה בצלאל לאורך ההיסטוריה, ביניהם הרב בצלאל אשכנזי ובצלאל פורטן.

טבלת האנשים הבולטים בעלי שם המשפחה בצלאל

שֵׁם תיאור
הרב בצלאל אשכנזי רב ומלומד במאות ה-16 וה-17
בצלאל פורטן היסטוריון וארכיאולוג יהודי בסוף המאה ה-19 ותחילת המאה ה-20

משאבים נוספים

שם המשפחה בצלאל הוא שם עתיק יומין בעל היסטוריה ארוכה ועשירה. הוא נגזר מהשם העברי בצלאל, שפירושו "בצל אלוהים". השם נגזר מהדמות המקראית בצלאל, שהיה האומן הראשי של המשכן בספר שמות. השם נמצא גם בתלמוד, שם הוא משמש להתייחסות לאדם הבקיא באומנויות. לאורך ההיסטוריה היו כמה אנשים בולטים שנשאו את שם המשפחה בצלאל, ביניהם הרב בצלאל אשכנזי ובצלאל פורטן. למידע נוסף על שם המשפחה בצלאל, עיין במשאבים הנוספים המפורטים לעיל.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן