דף הבית » TOP10 » שם משפחה אשרף: סקירה מקיפה

שם משפחה אשרף: סקירה מקיפה

2023-04-18 09:47:00+02:00

מהו שם המשפחה אשרף?

שם המשפחה אשרף הוא שם ערבי הנפוץ במזרח התיכון, בעיקר בישראל. זה נגזר מהמילה הערבית "אשרף", שפירושה "אצילי" או "מכובד". שם המשפחה אשרף נמצא גם במדינות אחרות, כמו הודו, פקיסטן ובנגלדש. שם המשפחה אשרף נמצא לרוב בקרב מוסלמים, אם כי הוא נמצא גם בקרב נוצרים ויהודים. מאמינים שמקורו של שם המשפחה אשרף במזרח התיכון, אם כי לא ברור בדיוק מתי ומאיפה מקורו.

מקורות שם המשפחה אשרף

מקורו של שם המשפחה אשרף הוא המזרח התיכון, אם כי לא ברור בדיוק מתי ומאיפה מקורו. מאמינים שמקורו של שם המשפחה אשרף במזרח התיכון בתקופת תור הזהב האסלאמי, שנמשך מהמאה ה-8 עד המאה ה-13. בתקופה זו, העולם האסלאמי היה בשיאו, ולרבים מהחכמים והמנהיגים האסלאמיים הגדולים היה שם המשפחה אשרף. שם המשפחה אשרף נמצא גם במדינות אחרות, כמו הודו, פקיסטן ובנגלדש. מאמינים כי שם המשפחה אשרף הובא למדינות אלו על ידי מהגרים מוסלמים שהתיישבו שם בתקופת תור הזהב האסלאמי.

שכיחות שם המשפחה אשרף

שם המשפחה אשרף נפוץ בעיקר במזרח התיכון, בעיקר בישראל. לפי נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, שם המשפחה אשרף הוא שם המשפחה השני בשכיחותו בישראל, עם למעלה מ-5,000 אנשים בעלי שם המשפחה. זהו גם אחד משמות המשפחה הנפוצים ביותר בשטחים הפלסטיניים, עם למעלה מ-4,000 אנשים בעלי שם המשפחה. שם המשפחה אשרף נמצא גם במדינות אחרות, כגון הודו, פקיסטן ובנגלדש. בהודו, שם המשפחה אשרף הוא שם המשפחה המוסלמי השני בשכיחותו, עם למעלה ממיליון אנשים בעלי שם המשפחה. בפקיסטן, שם המשפחה אשרף הוא שם המשפחה המוסלמי הרביעי בשכיחותו, עם למעלה מ-500,000 אנשים בעלי שם המשפחה. בבנגלדש, שם המשפחה אשרף הוא שם המשפחה המוסלמי החמישי בשכיחותו, עם למעלה מ-200,000 אנשים בעלי שם המשפחה.

אנשים בולטים עם שם המשפחה אשרף

ישנם אנשים בולטים רבים בעלי שם המשפחה אשרף, כולל:

  • טאריק אשרף, פוליטיקאי פקיסטני
  • חסן אשרף, כדורגלן מצרי
  • אחמד אשרף, כדורגלן מצרי
  • עבדול אשרף, שחקן קריקט הודי
  • חסן אשרף, שחקן קריקט הודי

טבלת השכיחות של שם המשפחה אשרף

מדינה דַרגָה
ישראל 2
פלשתינה 2
הוֹדוּ 2
פקיסטן הרביעי
בנגלדש 5

שם המשפחה אשרף הוא שם משפחה נפוץ במזרח התיכון, בעיקר בישראל. מאמינים שמקורו במזרח התיכון בתקופת תור הזהב האסלאמי, וכיום הוא נמצא במדינות רבות אחרות, כמו הודו, פקיסטן ובנגלדש. שם המשפחה אשרף נמצא לרוב בקרב מוסלמים, אם כי הוא נמצא גם בקרב נוצרים ויהודים. ישנם אנשים בולטים רבים בעלי שם המשפחה אשרף, כולל פוליטיקאים, ספורטאים ושחקני קריקט. שם המשפחה אשרף הוא שם גאה ואצילי, והוא עדות לחוזק ולחוסן של העם המזרח תיכוני.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן