דף הבית » מגזין » שם משפחה אלקולומברה – מדריך מקיף

שם משפחה אלקולומברה – מדריך מקיף

2023-04-05 02:35:00+02:00

מהו שם המשפחה אלקולמברה?

שם המשפחה אלקולמברה הוא שם משפחה יהודי ממוצא ספרדי. מאמינים שמקורו בספרד, והוא נמצא לרוב בקרב יהודים ספרדים בישראל. השם נגזר מהמילה הספרדית "אלקובה", שפירושה "חדר" או "חדר". נהוג לחשוב שהשם ניתן למשפחה שגרה בחדר גדול או בחדר גדול.

היסטוריה של שם המשפחה אלקולומברה

מקורו של שם המשפחה אלקולמברה הוא ספרד במהלך המאה ה-15. בתקופה זו גורשו יהודים רבים מספרד ופורטוגל, ורבים מהם התיישבו באימפריה העות'מאנית. מאמינים כי משפחת אלקולומברה הייתה בין אלו שהתיישבו באימפריה העות'מאנית, וכי השם אומץ על ידי המשפחה בתקופה זו. משפחת אלקולמברה התיישבה בסופו של דבר בישראל, שם הפכו לחברים בולטים בקהילה היהודית הספרדית. המשפחה הייתה מעורבת בהיבטים רבים של החיים הישראליים, כולל פוליטיקה, עסקים ואמנות.

אנשים מפורסמים עם שם המשפחה אלקולומברה

יש הרבה אנשים מפורסמים שיש להם את שם המשפחה Alcolumbara. אלו כוללים:

  • יצחק אלקולמברה – פוליטיקאי ישראלי ושר החינוך לשעבר
  • אלי אלקולמברה – איש עסקים ונדבן ישראלי
  • דוד אלקולמברה – אמן ופסל ישראלי
  • אבי אלקולמברה – שחקן ובמאי ישראלי

שם המשפחה אלקולמברה היום

כיום, שם המשפחה אלקולמברה עדיין נמצא בקרב יהודים ספרדים בישראל. השם נמצא גם בקרב יהודים ספרדים במדינות אחרות, כמו ארה"ב, קנדה ובריטניה. משפחת אלקולמברה השפיעה באופן מתמשך על החברה הישראלית, ומורשתה נמשכת עד היום. המשפחה הייתה מעורבת בהיבטים רבים של החיים הישראליים, ותרומתה לא יסולא בפז. למידע נוסף על שם המשפחה אלקולמברה, ניתן לבקר בוויקיפדיה העברית או לצפות בסרטון YouTube זה .

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן