דף הבית » מומלץ בהקדם » שם משפחה אלימלך: מבט מקיף

שם משפחה אלימלך: מבט מקיף

2023-04-16 06:35:00+02:00

מהו שם משפחת אלימלך?

שם המשפחה אלימלך הוא שם משפחה יהודי שמקורו במזרח התיכון. הוא נגזר מהשם העברי אלימלך, שפירושו "אלוהים הוא מלכי". השם נמצא לרוב בישראל, שם הוא אחד משמות המשפחה הפופולריים ביותר. הוא נמצא גם במדינות אחרות עם אוכלוסיות יהודיות גדולות, כמו ארצות הברית, קנדה ובריטניה.

מקור ומשמעות שם משפחת אלימלך

מקורו של שם המשפחה אלימלך הוא במזרח התיכון, ככל הנראה באזור ישראל של ימינו. הוא נגזר מהשם העברי אלימלך, שפירושו "אלוהים הוא מלכי". השם נמצא לרוב בישראל, שם הוא אחד משמות המשפחה הפופולריים ביותר. הוא נמצא גם במדינות אחרות עם אוכלוסיות יהודיות גדולות, כמו ארצות הברית, קנדה ובריטניה. על פי ההערכות, שם המשפחה של אלימלך מקורו במזרח התיכון, ככל הנראה באזור ישראל של ימינו. הוא נגזר מהשם העברי אלימלך, שפירושו "אלוהים הוא מלכי". השם נמצא לרוב בישראל, שם הוא אחד משמות המשפחה הפופולריים ביותר. הוא נמצא גם במדינות אחרות עם אוכלוסיות יהודיות גדולות, כמו ארצות הברית, קנדה ובריטניה. על פי ההערכות, שם המשפחה של אלימלך מקורו במזרח התיכון, ככל הנראה באזור ישראל של ימינו. הוא נגזר מהשם העברי אלימלך, שפירושו "אלוהים הוא מלכי". השם נמצא לרוב בישראל, שם הוא אחד משמות המשפחה הפופולריים ביותר. הוא נמצא גם במדינות אחרות עם אוכלוסיות יהודיות גדולות, כמו ארצות הברית, קנדה ובריטניה.

שם משפחה אלימלך בישראל

שם המשפחה אלימלך הוא אחד משמות המשפחה הפופולריים בישראל. לפי נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, זהו שם המשפחה השביעי בשכיחותו בארץ. הוא נמצא לרוב בצפון הארץ, בעיקר בערים חיפה ותל אביב. שם המשפחה אלימלך נמצא גם במדינות אחרות עם אוכלוסיות יהודיות גדולות, כמו ארה"ב, קנדה ובריטניה. . בארצות הברית, זהו שם המשפחה ה-6,845 הנפוץ ביותר, על פי הלשכה האמריקאית למפקד האוכלוסין. בקנדה, זהו שם המשפחה ה-2,922 הנפוץ ביותר, על פי סטטיסטיקת קנדה. בבריטניה, זהו שם המשפחה ה-1,872 הנפוץ ביותר, על פי המשרד לסטטיסטיקה לאומית.

אנשים מפורסמים עם שם משפחת אלימלך

יש הרבה אנשים מפורסמים עם שם המשפחה של אלימלך. בישראל, אלימלך המפורסם ביותר הוא כנראה ראש הממשלה המנוח יצחק רבין, שכיהן כראש הממשלה בשנים 1974 עד 1977 ושוב בין השנים 1992 עד 1995. אלימלכים מפורסמים נוספים בישראל כוללים את ראש הממשלה לוי אשכול ז"ל, ראש הממשלה המנוח מנחם. בגין, וראש הממשלה ז"ל אריאל שרון. בארה"ב, אלימלך המפורסם ביותר הוא ככל הנראה שופטת בית המשפט העליון ז"ל רות באדר גינסבורג, שכיהנה בבית המשפט בין השנים 1993 עד 2020. אלימלכים מפורסמים נוספים בארה"ב כוללים את ז"ל. שופט בית המשפט העליון אנטונין סקאליה, שופט בית המשפט העליון המנוח סטיבן ברייר, ושופט העליון המנוח ג'ון פול סטיבנס.

שם משפחה של אלימלך בתרבות הפופולרית

שם המשפחה של אלימלך הופיע במספר סרטים ותוכניות טלוויזיה פופולריות. בסרט הישראלי "ביקור הלהקה" נקראת הדמות הראשית אלימלך. בתוכנית הטלוויזיה האמריקאית "גברת מייזל המופלאה", אביה של הדמות הראשית נקרא אלימלך. בתוכנית הטלוויזיה הישראלית "שתיסל", הדמות הראשית נקראת אלימלך. שם המשפחה של אלימלך מופיע גם במספר ספרים פופולריים. ברומן הישראלי "בית אלימלך", הדמות הראשית נקראת אלימלך. ברומן האמריקאי "הנבחר", אביה של הדמות הראשית נקרא אלימלך. ברומן הישראלי "ספר אלימלך", הדמות הראשית נקראת אלימלך.

סיכום

שם המשפחה אלימלך הוא שם משפחה יהודי שמקורו במזרח התיכון. הוא נגזר מהשם העברי אלימלך, שפירושו "אלוהים הוא מלכי". השם נמצא לרוב בישראל, שם הוא אחד משמות המשפחה הפופולריים ביותר. הוא נמצא גם במדינות אחרות עם אוכלוסיות יהודיות גדולות, כמו ארצות הברית, קנדה ובריטניה. שם המשפחה של אלימלך הופיע במספר סרטים ותוכניות טלוויזיה פופולריות, כמו גם במספר ספרים פופולריים. ישנם גם אנשים מפורסמים רבים בעלי שם המשפחה של אלימלך, ביניהם ראש הממשלה המנוח יצחק רבין, שופטת העליון רות באדר גינסבורג ז"ל, ושופטת העליון אנטונין סקאליה ז"ל. בסך הכל, שם המשפחה של אלימלך הוא חלק חשוב מהיהדות. תרבות והיסטוריה, וזה שם שבטוח ייזכר עוד שנים רבות.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן