דף הבית » מעניין » שם משפחה אליזונדו – מדריך מקיף

שם משפחה אליזונדו – מדריך מקיף

2023-05-18 08:45:00+02:00

מבוא לשם המשפחה אליזונדו

שם המשפחה אליזונדו הוא שם משפחה פטרונימי ממוצא ספרדי, הנגזר מהשם הפרטי אליזונדו. זהו שם משפחה נפוץ בספרד, מקסיקו ומדינות אחרות דוברות ספרדית. שם המשפחה אליזונדו נגזר מהשפה הבאסקית, ופירושו "בנו של אליזונדו". השם הפרטי אליזונדו נגזר מהמילה הבאסקית "elizondo", שפירושה "ההוא מהיער".

היסטוריה ומקור שם המשפחה אליזונדו

מקורו של שם המשפחה אליזונדו הוא באזור הבאסקים בספרד. העם הבאסקי הוא קבוצה אתנית עתיקה אשר מאכלסת את האזור במשך אלפי שנים. השפה הבאסקית היא שפה שאינה הודו-אירופית, והיא השפה הפרה-הודו-אירופית היחידה ששרדה באירופה. השפה הבאסקית עדיין מדוברת על ידי חלק מהאנשים באזור הבאסקים של ספרד וצרפת. שם המשפחה אליזונדו מאמינים שמקורו בחבל הבאסקי של ספרד במאה ה-12. המקרה המתועד הראשון של שם המשפחה אליזונדו היה בשנת 1250, כאשר אדם בשם אליזונדו תועד ברישומי העיר בורגוס.

משמעות שם המשפחה אליזונדו

שם המשפחה אליזונדו נגזר מהשפה הבאסקית, ופירושו "בנו של אליזונדו". השם הפרטי אליזונדו נגזר מהמילה הבאסקית "elizondo", שפירושה "ההוא מהיער". מקורו של שם המשפחה אליזונדו הוא באזור הבאסקי של ספרד, שם היו יערות בשפע.

תפוצה גיאוגרפית של שם המשפחה אליזונדו

שם המשפחה אליזונדו נפוץ ביותר בספרד, מקסיקו ומדינות אחרות דוברות ספרדית. לפי WorldNames PublicProfiler, שם המשפחה Elizondo נפוץ ביותר במקסיקו, שם הוא שם המשפחה הרביעי בשכיחותו. הוא נפוץ גם בארצות הברית, שם הוא שם המשפחה ה-1,944 הנפוץ ביותר.

טבלת התפוצה הגיאוגרפית של שם המשפחה אליזונדו

מדינה דַרגָה
מקסיקו הרביעי
ארצות הברית 1,944
סְפָרַד לא ידוע

אנשים מפורסמים עם שם המשפחה אליזונדו

ישנם אנשים מפורסמים רבים עם שם המשפחה אליזונדו, כולל השחקן והבמאי המקסיקני פרננדו אליזונדו, השחקן והבמאי המקסיקני יוגניו אליזונדו, והשחקן והבמאי המקסיקני קרלוס אליזונדו.

סיכום

שם המשפחה אליזונדו הוא שם משפחה פטרונימי ממוצא ספרדי, הנגזר מהשם הפרטי אליזונדו. זהו שם משפחה נפוץ בספרד, מקסיקו ומדינות אחרות דוברות ספרדית. שם המשפחה אליזונדו נגזר מהשפה הבאסקית, ופירושו "בנו של אליזונדו". השם הפרטי אליזונדו נגזר מהמילה הבאסקית "elizondo", שפירושה "ההוא מהיער". שם המשפחה אליזונדו נפוץ ביותר במקסיקו, שם הוא שם המשפחה הרביעי בשכיחותו. ישנם אנשים מפורסמים רבים עם שם המשפחה אליזונדו, כולל השחקן והבמאי המקסיקני פרננדו אליזונדו, השחקן והבמאי המקסיקני יוג'ניו אליזונדו, והשחקן והבמאי המקסיקני קרלוס אליזונדו. למידע נוסף על שם המשפחה אליזונדו, אנא בקר בוויקיפדיה העברית .

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן