דף הבית » להעביר את הזמן » שם משפחה אלטר: מדריך מקיף

שם משפחה אלטר: מדריך מקיף

שם משפחה אלטר: מדריך מקיף

מהו שם המשפחה אלטר?

שם המשפחה אלטר הוא שם משפחה יהודי ממוצא גרמני, שמקורו במילה הגרמנית "אלטר" שמשמעותה "ישן". זהו שם משפחה נפוץ בקרב יהודים בגרמניה, אוסטריה ובחלקים אחרים של מרכז אירופה. שם המשפחה אלטר נמצא גם בקרב יהודים אשכנזים בארצות הברית, בקנדה ובמדינות נוספות.

היסטוריה של שם המשפחה אלטר

מקורו של שם המשפחה אלטר הוא בימי הביניים, אז נדרשו יהודים לאמץ שם משפחה למטרות מיסוי ולמטרות משפטיות אחרות. שם המשפחה אלטר אומץ ככל הנראה על ידי יהודים כהתייחסות לגילם או לוותק שלהם בקהילה שלהם. ייתכן גם ששם המשפחה אלטר אומץ על ידי יהודים כהתייחסות לנוכחותם ארוכת השנים באזור מסוים.

מקור שם המשפחה אלטר

שם המשפחה אלטר נגזר מהמילה הגרמנית "אלטר", שפירושה "ישן". סביר להניח ששם המשפחה אומץ על ידי יהודים כהתייחסות לגילם או לוותק שלהם בתוך קהילתם. ייתכן גם ששם המשפחה אלטר אומץ על ידי יהודים כהתייחסות לנוכחותם ארוכת השנים באזור מסוים.

שימוש בשם המשפחה אלטר

שם המשפחה אלטר נמצא לרוב בקרב יהודים בגרמניה, אוסטריה ובחלקים אחרים של מרכז אירופה. הוא נמצא גם בקרב יהודים אשכנזים בארצות הברית, קנדה ומדינות נוספות. שם המשפחה אלטר נמצא גם בקרב לא-יהודים בגרמניה, אוסטריה ובחלקים אחרים של מרכז אירופה. שם המשפחה אלטר נמצא גם במדינות אחרות, כולל ישראל, שם הוא מאוית לעתים קרובות "אלטר" או "אלתרמן". בישראל, שם המשפחה אלטר משמש לעתים קרובות כפטרונימי, כלומר הוא נגזר משם האב.

אנשים מפורסמים עם שם המשפחה אלטר

ישנם אנשים מפורסמים רבים בעלי שם המשפחה אלתר, ביניהם: רבי יצחק יעקב אלתר (תרס"ה-תרס"ה), האדמו"ר השלישי של שושלת החסידות של הגר"י רבי חיים יהודה לייב אלתר (תרס"ה-תרס"ה), האדמו"ר הרביעי של החסידות. שושלת הגר"י רבי אברהם מרדכי אלתר (1866-1948), האדמו"ר החמישי משושלת החסידות של הגר"י רבי ישראל אלתר (1910-1977), האדמו"ר השישי משושלת החסידות של הגר"י רבי מרדכי אליהו אלתר (1929- תשס"ו), האדמו"ר השביעי משושלת החסידות של הגר"י רבי יעקב אריה אלתר (נולד תש"ז), האדמו"ר השמיני משושלת החסידות הגר"י רבי ישראל מאיר לאו (יליד תרצ"ז), רבה הראשי של תל אביב, ישראל- רבי שלמה זלמן אלתר (1919-1996), מייסד שושלת חסידות גור- רבי יצחק דוד גרוסמן (יליד 1944), רבה הראשי של מגדל העמק, ישראל- רבי יצחק מאיר מורגנשטרן (יליד 1949), הרב הראשי. בני ברק, ישראל – הרב יצחק יוסף (נולד 1945), הרב הראשי הספרדי לישראל

סיכום

שם המשפחה אלטר הוא שם משפחה יהודי ממוצא גרמני, שמקורו במילה הגרמנית "אלטר" שמשמעותה "ישן". זהו שם משפחה נפוץ בקרב יהודים בגרמניה, באוסטריה ובחלקים אחרים של מרכז אירופה, וכן בקרב יהודים אשכנזים בארצות הברית, בקנדה ובמדינות נוספות. שם המשפחה אלטר נמצא גם בקרב לא-יהודים בגרמניה, אוסטריה ובחלקים אחרים של מרכז אירופה, כמו גם בישראל, שם הוא מאוית לעתים קרובות "אלטר" או "אלתרמן". ישנם אנשים מפורסמים רבים בעלי שם המשפחה אלטר, כולל מספר רבנים בולטים. למידע נוסף על שם המשפחה אלטר, צפה בסרטון זה או מצא מידע נוסף בוויקיפדיה .

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן