דף הבית » מעניין » שם ושם משפחה באנגלית: מדריך מקיף

שם ושם משפחה באנגלית: מדריך מקיף

2023-05-16 08:22:00+02:00

מה זה שם באנגלית?

שם אנגלי הוא שם המשמש בשפה האנגלית. זה בדרך כלל מורכב משם פרטי ושם משפחה. השם הפרטי נבחר בדרך כלל על ידי הורי הילד, בעוד ששם המשפחה בדרך כלל עובר בירושה ממשפחת האב. שמות באנגלית נמצאים בשימוש במדינות רבות ברחבי העולם, כולל ארה"ב, קנדה, בריטניה, אוסטרליה וניו זילנד. השימוש בשמות באנגלית מתוארך לימי הביניים, כאשר הנורמנים הציגו את הנוהג של שימוש נתון שם ושם משפחה. הנורמנים היו עם מצפון צרפת שכבש את אנגליה בשנת 1066. הם הביאו איתם מערכת של שמות שהתבססה על שימוש בשם פרטי ושם משפחה. מערכת זו אומצה על ידי האנגלים ומאז נעשה בה שימוש.

מה המשמעות של שם באנגלית?

המשמעות של שם אנגלי נגזרת בדרך כלל ממקורו. לדוגמה, השם "יוחנן" נגזר מהשם העברי "יוחנן", שפירושו "אלוהים הוא חסד". באופן דומה, השם "אליזבת" נגזר מהשם העברי "אלישבע", שפירושו "אלוהים הוא שבועתי". המשמעות של שם משפחה נגזרת בדרך כלל משם המשפחה של האדם שהשתמש בו לראשונה. למשל, שם המשפחה "סמית" נגזר מעיסוק הנפחות. באופן דומה, שם המשפחה "ג'ונס" נגזר מעיסוק של חקלאי.

שמות נפוצים באנגלית

כמה מהשמות האנגליים הנפוצים ביותר כוללים את ג'ון, מרי, אליזבת, וויליאם, ג'יימס, רוברט, דיוויד, ריצ'רד, תומס וכריסטופר. שמות אלה היו פופולריים במשך מאות שנים ועדיין נמצאים בשימוש נרחב כיום.

שמות משפחה פופולריים באנגלית

כמה משמות המשפחה הפופולריים ביותר באנגלית כוללים את סמית', ג'ונס, וויליאמס, בראון, טיילור, ג'ונסון, דייויס, מילר, ווילסון ואנדרסון. גם שמות משפחה אלו נפוצים מאוד ומשמשים אנשים רבים ברחבי העולם.

היסטוריה של שמות ושמות משפחה באנגלית

ההיסטוריה של שמות ושמות משפחה באנגלית מתחילה בימי הביניים. במהלך תקופה זו, הנורמנים הציגו את הנוהג של שימוש בשם פרטי ושם משפחה. שיטה זו אומצה על ידי האנגלים ונמצאת בשימוש מאז. במאה ה-16 החלו האנגלים לאמץ שמות משפחה ממדינות אחרות. לדוגמה, אנשים אנגלים רבים אימצו שמות משפחה צרפתיים, כגון "דה לה טור" או "דו בואה". באופן דומה, אנשים אנגלים רבים אימצו שמות משפחה גרמניים, כגון "פון דר הייד" או "פון דר מיר". במאה ה-19, האנגלים החלו לאמץ שמות משפחה ממדינות אחרות. לדוגמה, אנשים אנגלים רבים אימצו שמות משפחה איריים, כגון "או'בריאן" או "אוקונור". באופן דומה, אנשים אנגלים רבים אימצו שמות משפחה סקוטיים, כגון "מקדונלד" או "מקגרגור".

שימוש בשמות ושמות משפחה באנגלית

שמות ושמות משפחה באנגלית נמצאים בשימוש במדינות רבות ברחבי העולם, כולל ארצות הברית, קנדה, בריטניה, אוסטרליה וניו זילנד. במדינות מסוימות, כמו ארצות הברית, אנשים רשאים לשנות את שמם בכל עת. במדינות אחרות, כמו בריטניה, אנשים רשאים לשנות את שמם רק אם הם יכולים להוכיח שזה הכרחי מסיבות משפטיות או אישיות. שמות ושמות משפחה באנגלית משמשים גם במדינות רבות אחרות, כולל הודו, סין ו יפן. במדינות מסוימות, כמו הודו, מותר לאנשים לבחור את השם שלהם. במדינות אחרות, כמו סין, אנשים מקבלים בדרך כלל שם מהוריהם.

סיכום

שמות ושמות משפחה באנגלית נמצאים בשימוש במדינות רבות ברחבי העולם. השימוש בשמות באנגלית החל מימי הביניים, כאשר הנורמנים הציגו את הנוהג של שימוש בשם פרטי ושם משפחה. המשמעות של שם באנגלית נגזרת בדרך כלל ממקורו, בעוד שמשמעותו של שם משפחה נגזרת בדרך כלל משם המשפחה של האדם שהשתמש בו לראשונה. כמה מהשמות האנגליים הנפוצים ביותר כוללים את ג'ון, מרי, אליזבת, וויליאם, ג'יימס, רוברט, דיוויד, ריצ'רד, תומס וכריסטופר. כמה משמות המשפחה הפופולריים ביותר באנגלית כוללים את סמית', ג'ונס, וויליאמס, בראון, טיילור, ג'ונסון, דייויס, מילר, ווילסון ואנדרסון. שמות ושמות משפחה באנגלית נמצאים בשימוש במדינות רבות ברחבי העולם, כולל ארצות הברית, קנדה, בריטניה, אוסטרליה וניו זילנד.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן