דף הבית » עשרת הגדולים » שם המשפחה של מלכת אנגליה

שם המשפחה של מלכת אנגליה

שם המשפחה של מלכת אנגליה

שם המשפחה של מלכת אנגליה

מלכת אנגליה, הוד מלכותה המלכה אליזבת השנייה, היא אחת הדמויות המוכרות ביותר בעולם. אבל מה שם המשפחה שלה? התשובה עשויה להפתיע אותך. שמה המלא של המלכה הוא אליזבת אלכסנדרה מרי ווינדזור. שם המשפחה שלה הוא ווינדזור, שזהה לבית המלוכה של אנגליה. משפחת וינדזור היא המשפחה השלטת באנגליה מאז 1917, כאשר המלך ג'ורג' החמישי שינה את שם המשפחה מסקסה-קובורג-גותה לווינדזור. אביה של המלכה, המלך ג'ורג' השישי, היה המלך הראשון שהשתמש בשם המשפחה ווינדזור. הוא בחר בשם כדי לשקף את קשריה החזקים של האימפריה הבריטית עם הממלכה המאוחדת. השם נבחר גם לכבוד העיירה וינדזור, השוכנת ליד לונדון. בעלה של המלכה, הנסיך פיליפ, אימץ גם הוא את שם המשפחה ווינדזור כשהתחתן עם המלכה בשנת 1947. הוא נולד נסיך יוון ודנמרק, אך הוא בחר לקחת את שם משפחתה של אשתו. ילדיה של המלכה, הנסיך צ'ארלס, הנסיך אנדרו והנסיך אדוארד, כולם בעלי שם המשפחה ווינדזור. לנסיך וויליאם ולנסיך הארי, לעומת זאת, אין את שם המשפחה ווינדזור. במקום זאת, יש להם את שם המשפחה מאונטבאטן-ווינדזור, אשר נוצר על ידי המלכה אליזבת השנייה בשנת 1960. לנכדי המלכה, כולל הנסיך ג'ורג', הנסיכה שרלוט והנסיך לואיס, יש גם את שם המשפחה מאונטבאטן-ווינדזור. הסיבה לכך היא שלאביהם, הנסיך וויליאם, יש את שם המשפחה מאונטבאטן-ווינדזור. לנינים של המלכה, כולל ארצ'י מאונטבאטן-ווינדזור, יש גם את שם המשפחה מאונטבאטן-ווינדזור. הסיבה לכך היא שלאביהם, הנסיך הארי, יש את שם המשפחה מאונטבאטן-ווינדזור. שם המשפחה של המלכה הוא ווינדזור כבר יותר ממאה שנה, וסביר להניח שהוא יישאר כך עוד שנים רבות. זהו תזכורת לקשר החזק בין הממלכה המאוחדת לאימפריה הבריטית, והוא סמל להיסטוריה הארוכה והגאה של המלוכה.

ההיסטוריה של משפחת וינדזור

למשפחת ווינדזור יש היסטוריה ארוכה ורב מעמד. המשפחה יכולה להתחקות אחר שורשיה למאה ה-11, כאשר ויליאם הכובש פלש לאנגליה. המשפחה הייתה קשורה קשר הדוק עם המלוכה הבריטית מאז. המלך הראשון שהשתמש בשם המשפחה ווינדזור היה המלך ג'ורג' החמישי, ששינה את שם המשפחה מסאקס-קובורג-גותה לווינדזור בשנת 1917. זה נעשה כדי לשקף את הקשרים החזקים בין הממלכה המאוחדת לאימפריה הבריטית. המשפחה קשורה קשר הדוק עם המלוכה מאז. אביה של המלכה, המלך ג'ורג' השישי, היה המלך הראשון שהשתמש בשם המשפחה ווינדזור. גם בנו, הנסיך פיליפ, אימץ את שם המשפחה כשהתחתן עם המלכה ב-1947. לילדיה של המלכה, הנסיך צ'ארלס, הנסיך אנדרו והנסיך אדוארד, לכולם יש את שם המשפחה ווינדזור. לנסיך וויליאם ולנסיך הארי, לעומת זאת, אין את שם המשפחה ווינדזור. במקום זאת, יש להם את שם המשפחה מאונטבאטן-ווינדזור, אשר נוצר על ידי המלכה אליזבת השנייה בשנת 1960. לנכדי המלכה, כולל הנסיך ג'ורג', הנסיכה שרלוט והנסיך לואיס, יש גם את שם המשפחה מאונטבאטן-ווינדזור. הסיבה לכך היא שלאביהם, הנסיך וויליאם, יש את שם המשפחה מאונטבאטן-ווינדזור. לנינים של המלכה, כולל ארצ'י מאונטבאטן-ווינדזור, יש גם את שם המשפחה מאונטבאטן-ווינדזור. הסיבה לכך היא שלאביהם, הנסיך הארי, יש את שם המשפחה מאונטבאטן-ווינדזור.

משמעות שם המשפחה ווינדזור

שם המשפחה וינדזור נגזר מהעיירה ווינדזור, השוכנת ליד לונדון. העיירה נקראה על שם טירת וינדזור, אשר נבנתה על ידי ויליאם הכובש במאה ה-11. השם וינדזור קשור גם לאימפריה הבריטית, שכן היא נבחרה לשקף את הקשרים החזקים בין הממלכה המאוחדת לאימפריה הבריטית . השם הוא גם תזכורת להיסטוריה הארוכה והגאה של המלוכה.

סיכום

למלכת אנגליה, הוד מלכותה המלכה אליזבת השנייה, יש את שם המשפחה ווינדזור. זה זהה לבית המלוכה של אנגליה, והיא הייתה המשפחה השלטת באנגליה מאז 1917. השם נבחר כדי לשקף את הקשרים החזקים בין הממלכה המאוחדת לאימפריה הבריטית, והוא סמל לתקופת המונרכיה הארוכה. והיסטוריה גאה. למידע נוסף על ההיסטוריה של משפחת וינדזור, אתה יכול לבקר בוויקיפדיה כדי למצוא מידע נוסף.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן