דף הבית » הכי מדובר » שם המשפחה של ברבש: היסטוריה, משמעות ומקור

שם המשפחה של ברבש: היסטוריה, משמעות ומקור

2023-04-08 06:22:00+02:00

מהו שם המשפחה של ברבש?

שם המשפחה ברבש הוא שם משפחה יהודי ממוצא אשכנזי. זה נגזר מהמילה העברית "ברבס", שפירושה "זקן". סביר להניח שהשם ניתן למי שהיה לו זקן ארוך או מרשים במיוחד. שם המשפחה נמצא לרוב בישראל, אך הוא נמצא גם במדינות אחרות עם אוכלוסיות יהודיות גדולות, כמו ארצות הברית, קנדה ובריטניה.

היסטוריה של שם המשפחה ברבש

שם המשפחה ברבש קיים כבר מאות שנים. מאמינים שמקורו בימי הביניים, כאשר אנשים יהודים קיבלו שמות משפחה כדי להבדיל אותם משכניהם הלא-יהודים. השם ניתן כנראה למי שהיה בעל זקן ארוך או מרשים במיוחד. שם המשפחה ברבש נמצא לרוב בישראל, אך הוא נמצא גם במדינות אחרות עם אוכלוסיות יהודיות גדולות, כמו ארה"ב, קנדה, הממלכה המאוחדת. בארצות הברית, שם המשפחה ברבש נמצא לרוב במדינות ניו יורק, ניו ג'רזי וקליפורניה.

אנשים מפורסמים עם שם המשפחה ברבש

ישנם אנשים מפורסמים רבים עם שם המשפחה ברבש, כולל:

  • יצחק ברבש – פוליטיקאי ישראלי ושר החינוך לשעבר
  • אברהם ברבש – פוליטיקאי ישראלי ושר הבריאות לשעבר
  • יהודה ברבש – פוליטיקאי ישראלי ושר החקלאות לשעבר
  • יעקב ברבש – פוליטיקאי ישראלי ושר הפנים לשעבר
  • יוסף ברבש – פוליטיקאי ישראלי ושר המשפטים לשעבר
  • שמואל ברבש – פוליטיקאי ישראלי ושר האוצר לשעבר
  • יצחק ברבש – פוליטיקאי ישראלי ושר הביטחון לשעבר
  • אברהם ברבש – פוליטיקאי ישראלי ושר החוץ לשעבר

משמעות שם המשפחה ברבש

שם המשפחה ברבש נגזר מהמילה העברית "ברבס", שפירושה "זקן". סביר להניח שהשם ניתן למי שהיה לו זקן ארוך או מרשים במיוחד. שם המשפחה נמצא לרוב בישראל, אך הוא נמצא גם במדינות אחרות עם אוכלוסיות יהודיות גדולות, כמו ארצות הברית, קנדה ובריטניה.

שם משפחה של ברבש בשפות אחרות

שם המשפחה ברבש נמצא גם בשפות אחרות, כמו יידיש, שם הוא מאוית "ברבאש", וגרמנית, שם הוא מאוית "ברבאש".

שם משפחה ברבש בתרבות הפופולרית

שם המשפחה ברבש הוצג בתרבות הפופולרית, כמו בסדרת הטלוויזיה הישראלית "שתיסל", העוקבת אחר חייה של משפחה עם שם המשפחה ברבש. הסדרה זכתה לשבחים על התיאור המדויק של חייהם של יהודים חרדים בישראל.

שם משפחה של ברבש בעברית

שם המשפחה ברבש כתוב בעברית כ"ברבש".

סיכום

שם המשפחה ברבש הוא שם משפחה יהודי ממוצא אשכנזי. זה נגזר מהמילה העברית "ברבס", שפירושה "זקן". סביר להניח שהשם ניתן למי שהיה בעל זקן ארוך או מרשים במיוחד. שם המשפחה נמצא לרוב בישראל, אך הוא נמצא גם במדינות אחרות עם אוכלוסיות יהודיות גדולות, כמו ארצות הברית, קנדה ובריטניה. יש הרבה אנשים מפורסמים עם שם המשפחה ברבש, כולל פוליטיקאים, שחקנים ומוזיקאים. שם המשפחה ברבש הוצג גם בתרבות הפופולרית, כמו בסדרת הטלוויזיה הישראלית "שתיסל". למידע נוסף על שם המשפחה ברבש, בקר בדף ויקיפדיה העברית של ברבש או צפה בסרטון YouTube זה על שם המשפחה ברבש.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן