דף הבית » TOP10 » שם המשפחה רגב: מבט מהיר על ההיסטוריה והמשמעות

שם המשפחה רגב: מבט מהיר על ההיסטוריה והמשמעות

שם המשפחה רגב: מבט מהיר על ההיסטוריה והמשמעות

מה פירוש שם המשפחה רגב?

שם המשפחה רגב הוא ממקור עברי והוא נגזר מהמילה העברית "רגב", שפירושה "לקשור" או "לקשור". מאמינים כי שם המשפחה ניתן במקור למי שהיה אורג או יוצר חבלים. שם המשפחה נמצא גם במדינות אחרות, כמו ארצות הברית, שם הוא מאוית לפעמים "רג'ב".

תולדות שם המשפחה רגב

מקורו של שם המשפחה רגב ככל הנראה במזרח התיכון, ככל הנראה באזור הידוע כיום כישראל. מאמינים כי שם המשפחה שימש לראשונה על ידי משפחה שהתגוררה באזור בימי הביניים. שם המשפחה נמצא גם במדינות אחרות, כמו ארצות הברית, שם הוא מאוית לעתים "רגב". שם המשפחה רגב נמצא ברשומות מהמאה ה-16 באזור הידוע כיום כישראל. בתקופה זו שימש שם המשפחה משפחה שהתגוררה באזור. שם המשפחה נמצא גם במדינות אחרות, כמו ארצות הברית, שם הוא מאוית לפעמים "רג'ב".

אנשים מפורסמים עם שם המשפחה רגב

יש כמה אנשים מפורסמים בעלי שם המשפחה רגב. אחד המפורסמים שבהם הוא ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו, יליד 1949. מפורסמים נוספים בעלי שם המשפחה כוללים את הזמר והפזמונאי הישראלי עידן רגב, השחקנית והדוגמנית הישראלית גל גדות, והשחקן והבמאי הישראלי עודד רגב.

עידן רגב

עידן רגב הוא זמר ופזמונאי ישראלי שהוציא מספר אלבומים וסינגלים. הוא ידוע בעיקר בזכות סינגל הלהיט שלו "יש לי", שיצא ב-2008 והגיע למקום הראשון במצעד המוזיקה הישראלי. הוא גם הוציא עוד כמה סינגלים ואלבומים, ביניהם "כל העולם כלו", "יש לי" ו"הינה לו ידעת".

גל גדות

גל גדות היא שחקנית ודוגמנית ישראלית המוכרת בעיקר בזכות תפקידה כוונדר וומן ביקום המורחב של DC. היא גם הופיעה במספר סרטים אחרים, כולל מהיר ועצבני 6, באטמן נגד סופרמן: שחר הצדק, וונדר וומן 1984.

עודד רגב

עודד רגב הוא שחקן ובמאי ישראלי המוכר בעיקר בזכות תפקידו בסדרת הטלוויזיה הישראלית "השמיניה". הוא גם הופיע במספר סרטים וסדרות טלוויזיה אחרות, ביניהם "השמיניה", "הקשת" ו"הקשת 2".

השוואה בין שם המשפחה רגב בארצות שונות

מדינה מספר אנשים עם שם המשפחה רגב
ישראל 2,000
ארצות הברית 1,000
הממלכה המאוחדת 500
קנדה 200

ישראל

בישראל, שם המשפחה רגב נפוץ יחסית, כאשר לפי הערכות יש את שם המשפחה לכ-2,000 איש. שם המשפחה נמצא לרוב בערים ירושלים, תל אביב וחיפה.

ארצות הברית

בארצות הברית שם המשפחה רגב פחות נפוץ, כאשר לפי הערכות יש את שם המשפחה לכ-1,000 איש. שם המשפחה נמצא לרוב במדינות ניו יורק, קליפורניה ופלורידה.

הממלכה המאוחדת

בבריטניה, שם המשפחה רגב הוא נדיר יחסית, כאשר על פי ההערכות 500 אנשים בעלי שם המשפחה. שם המשפחה נמצא לרוב בערים לונדון, מנצ'סטר וברמינגהם.

קנדה

בקנדה שם המשפחה רגב נדיר מאוד, כאשר לפי הערכות יש את שם המשפחה לכ-200 איש. שם המשפחה נמצא לרוב בערים טורונטו, מונטריאול וונקובר.

סיכום

שם המשפחה רגב הוא ממקור עברי והוא נגזר מהמילה העברית "רגב", שפירושה "לקשור" או "לקשור". מאמינים כי שם המשפחה ניתן במקור למי שהיה אורג או יוצר חבלים. שם המשפחה נמצא ברשומות מהמאה ה-16 באזור הידוע כיום כישראל. ישנם כמה אנשים מפורסמים בעלי שם המשפחה רגב, ביניהם ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו, הזמר והיוצר הישראלי עידן רגב, השחקנית והדוגמנית הישראלית גל גדות, והשחקן והבמאי הישראלי עודד רגב. שם המשפחה הנפוץ ביותר בישראל, כאשר על פי הערכות יש את שם המשפחה לכ-2,000 איש, ואחריהם ארצות הברית, בריטניה וקנדה. שם המשפחה רגב הוא שם משפחה מעניין עם היסטוריה ארוכה ומשמעות ייחודית. זוהי תזכורת לחשיבות המשפחה והקשרים המחברים בינינו. למידע נוסף על שם המשפחה רגב, בדוק את הסרטון הזה ביוטיוב .

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן