דף הבית » הכי מדובר » שם המשפחה נסים: מדריך מקיף

שם המשפחה נסים: מדריך מקיף

שם המשפחה נסים: מדריך מקיף

מהו שם המשפחה נסים?

שם המשפחה נסים הוא שם משפחה יהודי שמקורו במזרח התיכון. הוא נגזר מהמילה העברית nes, שפירושה "נס". השם נקשר פעמים רבות לדמות התנ"כית נסים בן יעקב, שהיה מנהיג העם היהודי בימי בית שני. שם המשפחה נסים נמצא במדינות רבות בעולם, ביניהן ישראל, ארה"ב, קנדה, ובריטניה. הוא נמצא גם במדינות אחרות עם אוכלוסיות יהודיות משמעותיות, כמו ארגנטינה, ברזיל ודרום אפריקה.

מקור ומשמעות שם המשפחה נסים

מקורו של שם המשפחה נסים הוא במזרח התיכון, והוא נגזר מהמילה העברית נס, שפירושה "נס". השם נקשר לרוב עם הדמות המקראית נסים בן יעקב, שהיה מנהיג העם היהודי בימי בית שני. שם המשפחה נסים קשור גם לחג החנוכה היהודי, החוגג את נס השמן נמשך שמונה ימים בבית המקדש. השם נסים נחשב להתייחסות לנס זה. שם המשפחה נסים קשור גם למסורת המיסטית היהודית של הקבלה. השם נחשב כהתייחסות לתפיסה הקבלית של "נס השם האלוהי", שהיא האמונה ששמו האלוהי של אלוהים הוא מקור כל הניסים.

וריאציות של שם המשפחה נסים

לשם המשפחה ניסים יש כמה וריאציות, ביניהן ניסן, ניסימוף וניסימוביץ'. וריאציות אלו נמצאות במדינות שונות ברחבי העולם, ולעתים קרובות משמשות אותן לציון מקום מוצאו של אדם.

אנשים מפורסמים עם שם המשפחה נסים

ישנם כמה אנשים מפורסמים בעלי שם המשפחה נסים, ביניהם ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו, הזמר והיוצר הישראלי עידן רייכל, והשחקן והבמאי הישראלי אסי דיין.

מקומות בולטים בשם נסים

ישנם מספר מקומות ברחבי העולם שנקראים נסים, ביניהם עיירה בישראל, כפר בארצות הברית והר בקנדה.

סיכום

שם המשפחה נסים הוא שם משפחה יהודי שמקורו במזרח התיכון. הוא נגזר מהמילה העברית nes, שפירושה "נס". השם נקשר פעמים רבות לדמות המקראית נסים בן יעקב, שהיה מנהיג העם היהודי בימי בית שני. לשם המשפחה מספר וריאציות, כולל ניסן, ניסימוף וניסימוביץ', והוא נמצא במדינות רבות ברחבי העולם. ישנם כמה אנשים מפורסמים בעלי שם המשפחה נסים, ביניהם ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו, הזמר והיוצר הישראלי עידן רייכל, והשחקן והבמאי הישראלי אסי דיין. יש גם כמה מקומות בעולם שנקראים נסים, ביניהם עיירה בישראל, כפר בארצות הברית והר בקנדה.

שאלות ותשובות

מה מקור שם המשפחה נסים?

מקורו של שם המשפחה נסים הוא במזרח התיכון, והוא נגזר מהמילה העברית נס, שפירושה "נס". השם נקשר פעמים רבות לדמות המקראית נסים בן יעקב, שהיה מנהיג העם היהודי בימי בית שני.

האם יש אנשים מפורסמים עם שם המשפחה נסים?

כן, יש כמה אנשים מפורסמים בעלי שם המשפחה נסים, ביניהם ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו, הזמר והיוצר הישראלי עידן רייכל, והשחקן והבמאי הישראלי אסי דיין.

האם יש מקומות בשם נסים?

כן, יש כמה מקומות בעולם שנקראים נסים, כולל עיירה בישראל, כפר בארצות הברית והר בקנדה.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן