דף הבית » מומלץ בהקדם » שם המשפחה כנאפי: היסטוריה קצרה

שם המשפחה כנאפי: היסטוריה קצרה

2023-04-07 11:06:00+02:00

מהו שם המשפחה כנאפי?

שם המשפחה כנאפי הוא שם משפחה ממוצא יהודי, שנמצא בעיקר במזרח התיכון. מאמינים שמקורו בעיר העתיקה של ירושלים, ומאמינים שהוא היה בשימוש מאז ימי הביניים. השם נגזר מהמילה העברית "כנף", שפירושה "מגן". מאמינים כי השם ניתן למשפחת לוחמים שנלחמה למען הגנת העיר ירושלים. שם המשפחה כנאפי נמצא לרוב באוכלוסייה הישראלית, אך הוא מצוי גם במדינות אחרות במזרח התיכון, כמו ירדן. וסוריה. הוא נמצא גם בחלקים מסוימים של אירופה, כמו גרמניה ובריטניה.

שכיחות שם המשפחה כנאפי בישראל

שם המשפחה כנאפי הוא אחד משמות המשפחה הנפוצים בישראל. לפי נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, זהו שם המשפחה ה-18 בשכיחותו במדינה, עם למעלה מ-10,000 איש הנושאים את השם. הוא נפוץ במיוחד בערים ירושלים, תל אביב וחיפה. שם המשפחה כנאפי נמצא גם במדינות אחרות במזרח התיכון, כמו ירדן וסוריה. הוא נמצא גם בחלקים מסוימים של אירופה, כמו גרמניה ובריטניה.

משמעות שם המשפחה כנאפי

שם המשפחה כנאפי נגזר מהמילה העברית "כנף", שפירושה "מגן". מאמינים כי השם ניתן למשפחת לוחמים שנלחמה להגנת העיר ירושלים. השם נחשב גם קשור למילה העברית "קאנה", שפירושה "להגן".

אנשים מפורסמים עם שם המשפחה כנאפי

ישנם מספר אנשים מפורסמים הנושאים את שם המשפחה כנאפי. אלה כוללים את הפוליטיקאי הישראלי יצחק כנפו, הזמר והיוצר הישראלי אהוד כנפו, והשחקן והבמאי הישראלי יוסי כנפו.

שם משפחה כנאפי בתרבות הפופולרית

שם המשפחה כנאפי הופיע במספר סרטים ותוכניות טלוויזיה פופולריות. בסדרת הטלוויזיה הישראלית "שתיסל", הדמות הראשית נקראת עקיבא כנפו. ההצגה עוקבת אחר חייה של משפחת כנפו, ומאבקיה לשמור על ערכיה המסורתיים בעולם מודרני. שם המשפחה כנאפי הוצג גם בסרט הישראלי "ביקור הלהקה". הסרט עוקב אחר קבוצת מוזיקאים ממצרים שנוסעת לישראל להופיע בחתונה. אחת הדמויות בסרט נקראת דינה כנפו, והיא בתה של הכלה. שם המשפחה כנאפי הופיע גם בסרט הישראלי "הבועה". הסרט עוקב אחר סיפורם של שני צעירים ישראלים, יאלי ונועם, שמתאהבים למרות שהם מגיעים מרקעים שונים. שם המשפחה של יאלי הוא כנפו, והסרט בוחן את הקשיים שהם מתמודדים איתם בזוגיות שלהם בשל הרקע השונה שלהם. שם המשפחה כנאפי הוצג גם בסדרת הטלוויזיה הישראלית "פאודה". התוכנית עוקבת אחר יחידה ישראלית סמויה כשהם מנסים ללכוד מנהיג חמאס. אחת הדמויות בתוכנית נקראת אבי כנפו, והוא חבר ביחידה. לסיכום, שם המשפחה כנאפי הוא שם משפחה ממוצא יהודי, שנמצא בעיקר במזרח התיכון. מאמינים שמקורו בעיר העתיקה של ירושלים, ומאמינים שהוא היה בשימוש מאז ימי הביניים. השם נגזר מהמילה העברית "כנף", שפירושה "מגן". הוא נפוץ במיוחד באוכלוסייה הישראלית, ונמצא גם במדינות אחרות במזרח התיכון, כמו ירדן וסוריה. הוא נמצא גם בחלקים מסוימים של אירופה, כמו גרמניה ובריטניה. ישנם כמה אנשים מפורסמים הנושאים את שם המשפחה כנאפי, והשם הופיע במספר סרטים ותוכניות טלוויזיה פופולריות.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן