דף הבית » הכי מדובר » שם המשפחה ירדן: מדריך מקיף

שם המשפחה ירדן: מדריך מקיף

שם המשפחה ירדן: מדריך מקיף

מהו שם המשפחה ג'ורדן?

שם המשפחה ירדן הוא שם משפחה פטרונימי, כלומר הוא נגזר משם הפרטי של אב או אב קדמון. הוא נגזר מהשם העברי ירדן, שפירושו "יורד" או "לרדת". שם המשפחה נמצא לרוב בבריטניה, אירלנד וארצות הברית.

היסטוריה ומקור שם המשפחה ירדן

מקורו של שם המשפחה ירדן בימי הביניים, כאשר הוא שימש כשם משפחה פטרונימי לציון אביו או אביו של אדם. הוא נגזר מהשם העברי ירדן, שפירושו "יורד" או "לרדת". שם המשפחה נמצא לרוב בבריטניה, באירלנד ובארה"ב. השימוש המתועד המוקדם ביותר בשם המשפחה ג'ורדן מתוארך למאה ה-12 באנגליה, כאשר הוא שימש כשם משפחה פטרונימי לציון אביו או אביו של אדם . מאמינים כי שם המשפחה שימש לראשונה את הנורמנים, אשר אימצו את השם מהשם העברי ירדן. שם המשפחה ירדן נמצא גם בסקוטלנד, שם מאמינים שהוא אומץ על ידי הסקוטים מהנורמנים. שם המשפחה נמצא גם באירלנד, שם מאמינים שהוא אומץ על ידי האירים מהנורמנים.

משמעות שם המשפחה ירדן

שם המשפחה ירדן נגזר מהשם העברי ירדן, שפירושו "יורד" או "לרדת". מקורו של השם הוא מימי הביניים, כאשר הוא שימש כשם משפחה פטרונימי לציון אביו או אביו של אדם. שם המשפחה ירדן קשור גם לדמותו המקראית של ירדן, שהיה בנו של יעקב והמייסד. משנים עשר שבטי ישראל. השם קשור גם לנהר הירדן, שהוא נהר מרכזי במזרח התיכון הזורם מהכנרת לים המלח.

אנשים מפורסמים עם שם המשפחה ג'ורדן

ישנם אנשים מפורסמים רבים בעלי שם המשפחה ג'ורדן, כולל:- מייקל ג'ורדן: שחקן כדורסל ויזם- ג'ורדן פיל: שחקן, קומיקאי ויוצר קולנוע- ג'ורדן פיטרסון: פסיכולוג קליני וסופר קנדי- ג'ורדן בלפורט: סופר אמריקאי ונואם מוטיבציה- ג'ורדן ספיט: שחקן גולף מקצועי- ג'ורדן נייט: זמר וכותב שירים- ג'ורדן פישר: שחקן וזמר

סיכום

שם המשפחה ירדן הוא שם משפחה פטרונימי, כלומר הוא נגזר משם הפרטי של אב או אב קדמון. הוא נגזר מהשם העברי ירדן, שפירושו "יורד" או "לרדת". שם המשפחה נמצא לרוב בבריטניה, אירלנד וארצות הברית. שם המשפחה קשור גם לדמותו המקראית של ירדן, שהיה בנו של יעקב ומייסד שנים עשר שבטי ישראל. ישנם אנשים מפורסמים רבים בעלי שם המשפחה ג'ורדן, כולל מייקל ג'ורדן, ג'ורדן פיל, ג'ורדן פיטרסון, ג'ורדן בלפורט, ג'ורדן ספיט, ג'ורדן נייט וג'ורדן פישר. למידע נוסף על שם המשפחה ג'ורדן, בקר ב-YouTube .

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן