דף הבית » טופ 100 » שם המשפחה הנפוץ ביותר בישראל

שם המשפחה הנפוץ ביותר בישראל

2023-03-25 15:10:00+02:00

מהו שם המשפחה הנפוץ ביותר בישראל?

שם המשפחה הנפוץ ביותר בישראל הוא כהן. זהו שם עברי שפירושו "כוהן" והוא נגזר מדמותו המקראית של אהרון, אחיו של משה. על פי ההערכה, השם אומץ על ידי העם היהודי במהלך גלות בבל במאה ה-6 לפני הספירה. ההערכה היא שכ-10% מאוכלוסיית ישראל כיום יש את שם המשפחה כהן.

תולדות השם כהן בישראל

שם המשפחה כהן נמצא בשימוש בישראל כבר מאות שנים. מאמינים שהוא אומץ על ידי העם היהודי במהלך גלות בבל במאה ה-6 לפני הספירה. השם נגזר מדמותו המקראית של אהרון, אחיו של משה. מאמינים שאהרון היה הכהן הגדול הראשון של בני ישראל וכי צאצאיו קיבלו את שם המשפחה כהן. השם כהן קשור גם לכהנים, מעמד כוהנים ביהדות. הכהנים היו אחראים לביצוע חובות דתיות מסוימות וקיבלו את שם המשפחה כהן כאות למעמדם. השם כהן משמש עד היום על ידי יהודים רבים בישראל לציון מעמדם הכוהני.

כהן בישראל המודרנית

כיום, שם המשפחה כהן עדיין נפוץ מאוד בישראל. ההערכה היא שכ-10% מאוכלוסיית ישראל כיום יש את שם המשפחה כהן. השם עדיין מקושר לכהנים ולעתים קרובות משמש לציון מעמדו הכוהני של אדם. השם כהן קשור גם למקצועות מסוימים בישראל. לדוגמה, השם משמש לעתים קרובות לציון רב או חזן. זה גם נפוץ בשימוש על ידי עורכי דין, רופאים ואנשי מקצוע אחרים.

כהן מפורסם בישראל

יש הרבה כהנים מפורסמים בישראל. חלק מהבולטים כוללים את ראש הממשלה לשעבר אהוד ברק, הנשיא לשעבר שמעון פרס וראש הממשלה לשעבר יצחק רבין. כהן מפורסמים נוספים כוללים את זוכי פרס נובל רוברט אומן ודניאל כהנמן, והסופר הישראלי הנודע עמוס עוז.

סיכום

שם המשפחה כהן הוא אחד משמות המשפחה הנפוצים בישראל. מאמינים שהוא אומץ על ידי העם היהודי במהלך גלות בבל במאה ה-6 לפני הספירה. השם עדיין קשור לכהנים ומשמש לעתים קרובות לציון מעמדו הכומר של אדם. יש הרבה כהנים מפורסמים בישראל, ביניהם ראשי הממשלה לשעבר אהוד ברק ויצחק רבין, וזוכי פרס נובל רוברט אומן ודניאל כהנמן. השם כהן עדיין נפוץ מאוד בישראל כיום, כאשר לפי הערכות כ-10% מהאוכלוסייה יש את שם המשפחה.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן