דף הבית » TOP10 » שם המשפחה המקורי של נטלי פורטמן

שם המשפחה המקורי של נטלי פורטמן

2023-05-04 06:41:00+02:00

מי זאת נטלי פורטמן?

נטלי פורטמן היא שחקנית, מפיקה ובמאית ישראלית-אמריקאית. היא נולדה בירושלים ב-1981 ומוכרת בעיקר בזכות תפקידיה בסרטים כמו ברבור שחור, V for Vendetta ו-Tor. היא זכתה בפרסים רבים, כולל פרס אוסקר, שני פרסי גלובוס הזהב ופרס BAFTA. היא גם בוגרת הרווארד ותומכת ווקאלית למען זכויות בעלי חיים וגורמים סביבתיים.

מהו שם המשפחה המקורי של נטלי פורטמן?

שם המשפחה המקורי של נטלי פורטמן הוא הרשלג. היא נולדה בירושלים למשפחה יהודית וקיבלה את השם העברי נטע-לי. אביה, אבנר הרשלג, הוא רופא ישראלי ואמה, שלי סטיבנס, היא אמנית אמריקאית. היא שינתה את שם משפחתה לפורטמן כשהחלה את קריירת המשחק שלה כדי להקל על ההגייה של הקהל האמריקאי.

מדוע שינתה נטלי פורטמן את שם משפחתה?

נטלי פורטמן שינתה את שם משפחתה כדי להקל על ההגייה של הקהל האמריקאי. הרשלג הוא שם שקשה לבטא להרבה דוברי אנגלית, ופורטמן נבחרה כשם נגיש יותר. היא גם אמרה שהיא רוצה להתרחק מהשורשים הישראליים שלה וליצור זהות אוניברסלית יותר.

מה המשמעות של שם המשפחה של נטלי פורטמן?

השם הרשלג נגזר מהמילה העברית הרש, שפירושה צבי. זהו שם משפחה יהודי נפוץ, והוא משמש לעתים קרובות להתייחסות למישהו עדין ואדיב. פורטמן, לעומת זאת, הוא שם כללי יותר ואין לו משמעות ספציפית.

הקריירה של נטלי פורטמן

נטלי פורטמן החלה את קריירת המשחק שלה בגיל צעיר, והופיעה בסרטים כמו Leon: The Professional ו-Heat. היא זכתה לתהילה עם תפקידה במלחמת הכוכבים: פרק 1 – אימת הפנטום, ומאז שיחקה בסרטים רבים, כולל ברבור שחור, V for Vendetta ו- Thor. היא גם ביימה כמה סרטים, כולל "סיפור על אהבה וחושך" ו"Lucy in the Sky" הקרוב.

פרסים ושבחים של נטלי פורטמן

נטלי פורטמן זכתה בפרסים רבים על המשחק והבימוי שלה. היא זכתה בפרס אוסקר לשחקנית הטובה ביותר על תפקידה ב-Black Swan, שני פרסי גלובוס הזהב ופרס BAFTA. היא גם הייתה מועמדת למספר פרסים נוספים, כולל פרס אמי בפריים טיים על תפקידה בסדרת הטלוויזיה מכדור הארץ עד הירח.

סיכום

נטלי פורטמן היא שחקנית, מפיקה ובמאית ישראלית-אמריקאית שזכתה להצלחה רבה בקריירה שלה. שם משפחתה המקורי הוא הרשלג, שמקורו במילה העברית הרש, שמשמעותה צבי. היא שינתה את שם משפחתה לפורטמן כדי להקל על ההגייה של הקהל האמריקאי. היא זכתה בפרסים רבים, כולל פרס אוסקר, שני פרסי גלובוס הזהב ופרס BAFTA. היא גם תומכת קולנית למען זכויות בעלי חיים וגורמים סביבתיים. למידע נוסף על נטלי פורטמן, בקר בכתובת he.wikipedia.org .

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן