דף הבית » להעביר את הזמן » שם המשפחה המקורי של דוד בן גוריון

שם המשפחה המקורי של דוד בן גוריון

2023-05-29 12:05:00+02:00

מי היה דוד בן גוריון?

דוד בן-גוריון היה מדינאי ישראלי וראש הממשלה הראשון של ישראל. He was born in Plonsk, Poland in 1886 and immigrated to Palestine in 1906. He was a leader in the Zionist movement and was instrumental in the establishment of the State of Israel in 1948. Ben-Gurion was a major figure in Israeli politics until his פרישה ב-1970.

מה היה שם המשפחה המקורי של דוד בן גוריון?

דוד בן-גוריון נולד בשם דוד גרון. גרון היה אז שם משפחה יהודי נפוץ בפולין, וזה היה שם המשפחה של אביו, אביגדור גרון. Ben-Gurion's father was a rabbi and a leader in the Zionist movement.When Ben-Gurion immigrated to Palestine, he changed his surname to Ben-Gurion. השם בן גוריון נגזר מהביטוי העברי "בן גוריון", שפירושו "בן גוריון". גוריון היה שמו של מנהיג יהודי במאה הראשונה לספירה. בן-גוריון בחר את השם כדי לכבד את אביו ולסמן את מחויבותו לעניין הציוני.

מדוע שינה דוד בן-גוריון את שם משפחתו?

בן-גוריון שינה את שם משפחתו מכמה סיבות. ראשית, הוא רצה לכבד את אביו ואת המנהיג היהודי גוריון. שנית, הוא רצה לחתום על מחויבותו לעניין הציוני. שלישית, הוא רצה להתרחק משורשיו הפולניים ולהדגיש את הקשר שלו לארץ ישראל.

איך הפך שם המשפחה של דוד בן-גוריון למפורסם כל כך?

שם משפחתו של בן-גוריון התפרסם בשל תפקידו בהקמת מדינת ישראל. הוא היה דמות מרכזית בתנועה הציונית והיה גורם מרכזי בהקמת מדינת ישראל בשנת 1948. כיהן כראש ממשלת ישראל בשנים 1948 עד 1954 ושוב בין 1955 עד 1963. היה דמות מרכזית בפוליטיקה הישראלית עד פרישתו ב-1970. שם משפחתו של בן-גוריון התפרסם גם בשל תפקידו בפיתוח הכלכלה הישראלית. הוא היה חסיד מרכזי ב"ישראליזציה" של המשק, שכללה הלאמה של תעשיות מפתח ופיתוח מגזר ייצור חזק. הוא גם עודד פיתוח של מגזר חקלאי חזק והקמת מדינת רווחה.

סיכום

דוד בן גוריון היה דמות מרכזית בתנועה הציונית ובהקמת מדינת ישראל. הוא נולד בשם דוד גרון, אך שינה את שם משפחתו לבן-גוריון כדי לכבד את אביו ולסמן את מחויבותו למען הציונות. שם משפחתו התפרסם בשל תפקידו בהקמת מדינת ישראל ובפיתוח המשק הישראלי. למידע נוסף על דוד בן-גוריון, בקר בכתובת he.wikipedia.org .

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן