דף הבית » הכי מדובר » שם המשפחה המלכותי: מדריך מקיף

שם המשפחה המלכותי: מדריך מקיף

2023-05-03 10:18:00+02:00

מהו שם המשפחה המלכותי?

שם המשפחה המלכותי הוא שם המשפחה של משפחת המלוכה הבריטית. הוא ידוע גם כבית וינדזור, על שם שמה המקורי של המשפחה, אשר שונה מסקסה-קובורג וגוטה בשנת 1917. שם המשפחה הנוכחי של משפחת המלוכה הוא מאונטבאטן-ווינדזור, שאומץ ב-1960 על ידי המלכה אליזבת השנייה ואיתה. הבעל, הנסיך פיליפ. שם המשפחה המלכותי הוא סמל של המלוכה הבריטית וההיסטוריה הארוכה והסיפורית שלה. זוהי תזכורת לכוחה והשפעתה של המלוכה, כמו גם לקשר שלה לעם הבריטי. זה גם תזכורת למחויבותה של משפחת המלוכה לשירות ולחובה לאומה.

היסטוריה של שם המשפחה המלכותי

לשם המשפחה של משפחת המלוכה יש היסטוריה ארוכה וסיפורת. השימוש המתועד הראשון בשם היה במאה ה-12, כאשר מלך אנגליה הנרי השני אימץ את השם "Plantagenet" לשושלת שלו. השם נגזר מהביטוי הלטיני "planta genista", שפירושו "ענף מטאטא". השם שימש את שושלת פלנטג'נט עד המאה ה-15, אז כבש בית טיודור את כס המלכות. הטיודורים אימצו את השם "טודור" כשם משפחתם, שנגזר מהמילה הוולשית "טוד", שמשמעותה "מלך". במאה ה-17, בית סטיוארט אימץ את השם "סטוארט" כשם משפחתם. שם זה נגזר מהמילה הצרפתית "סטוארד", שפירושה "דייל". במאה ה-18 אימץ בית הנובר את השם "הנובר" כשם משפחתם. שם זה נגזר מהעיר הגרמנית האנובר, שהייתה בירת ממלכת האנובר.במאה ה-19 אימצו בית סקסה-קובורג וגותה את השם "סקסה-קובורג וגוטה" כשם משפחתם. שם זה נגזר מהדוכסות הגרמנית סקסה-קובורג וגותה, שנשלטה על ידי בית סקסה-קובורג וגותה. בשנת 1917 אימץ בית וינדזור את השם "וינדזור" כשם משפחתם. שם זה נגזר מהעיירה ווינדזור, שנמצאת בברקשייר, אנגליה.בשנת 1960, המלכה אליזבת השנייה ובעלה, הנסיך פיליפ, אימצו את השם "מאונטבאטן-ווינדזור" כשם משפחתם. שם זה נגזר משם המשפחה של דודו של הנסיך פיליפ, לורד מאונטבאטן, ובית ווינדזור.

משמעות שם המשפחה המלכותית

שם המשפחה המלכותי הוא סמל למלוכה הבריטית ולהיסטוריה הארוכה והמפורסמת שלה. זוהי תזכורת לכוחה והשפעתה של המלוכה, כמו גם לקשר שלה לעם הבריטי. זהו גם תזכורת למחויבותה של משפחת המלוכה לשירות ולחובה לאומה. שם המשפחה של משפחת המלוכה הוא גם סמל להמשכיות וליציבות של המלוכה. זוהי תזכורת לכך שהמלוכה התקיימה במשך מאות שנים והיא תמשיך לעשות זאת עבור רבים נוספים. שם המשפחה המלכותי הוא גם סמל למחויבותה של המלוכה למסורת ולמורשת. זוהי תזכורת שלמלוכה יש היסטוריה ארוכה וגאה והיא מוקדשת לשימור והגנה על המסורות והמנהגים של העם הבריטי.

שם המשפחה של משפחת המלוכה בזמנים המודרניים

שם המשפחה המלכותי משמש עד היום את משפחת המלוכה הבריטית. הוא משמש על מסמכים רשמיים, כגון דרכונים ותעודות לידה, כמו גם על חותמות מלכותיות וסמלים. שם המשפחה המלכותי משמש גם במתן שמות של בתי מגורים מלכותיים, כגון ארמון בקינגהאם וטירת וינדזור. הוא משמש גם במתן שמות לתארים מלכותיים, כגון הנסיך והנסיכה. שם המשפחה המלכותי משמש גם במתן שמות של פרסים מלכותיים והוקרה, כגון מסדר הבירית ומסדר הגדילן. הוא משמש גם במתן שמות של ארגוני צדקה מלכותיים, כמו הנסיך אמון ופרס הדוכס מאדינבורו.

שם המשפחה המלכותי בתרבות הפופולרית

שם המשפחה המלכותי משמש גם בתרבות הפופולרית. הוא משמש במתן שמות לסרטים, כגון נאום המלך והמלכה. הוא משמש גם במתן שמות של תוכניות טלוויזיה, כגון הכתר והרויאלים. שם המשפחה המלכותי משמש גם במתן שמות של ספרים, כגון הגמביט של המלכה והנסיך והעני. הוא משמש גם במתן שמות לשירים, כגון "אלוהים הציל את המלכה" ו"הנסיך מוויילס".

שם המשפחה המלכותי במדינות אחרות

שם המשפחה המלכותי משמש גם במדינות אחרות. בקנדה, שם המשפחה המלכותי משמש בשמה של משפחת המלוכה הקנדית, הידועה כבית וינדזור. באוסטרליה, שם המשפחה המלכותי משמש בשמה של משפחת המלוכה האוסטרלית, המכונה בית וינדזור. בניו זילנד, שם המשפחה המלכותי משמש בשמה של משפחת המלוכה הניו זילנדית, אשר ידוע כבית וינדזור. בבריטניה, שם המשפחה המלכותי משמש בשמה של משפחת המלוכה הבריטית, המכונה בית וינדזור.

סיכום

שם המשפחה המלכותי הוא סמל למלוכה הבריטית ולהיסטוריה הארוכה והמפורסמת שלה. זוהי תזכורת לכוחה והשפעתה של המלוכה, כמו גם לקשר שלה לעם הבריטי. זה גם תזכורת למחויבותה של משפחת המלוכה לשירות ולחובה לאומה. שם המשפחה של משפחת המלוכה משמש עד היום את משפחת המלוכה הבריטית ומשמש בתרבות הפופולרית, כמו גם במדינות אחרות.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן