דף הבית » אנציקלופדיה » שם המשפחה האקון: מדריך מקיף

שם המשפחה האקון: מדריך מקיף

שם המשפחה האקון: מדריך מקיף

מהו שם המשפחה האקון?

שם המשפחה האקון הוא שם משפחה פטרונימי, הנגזר מהשם הפרטי האקון, שהוא צורה סקנדינבית של השם הנורדי העתיק האקון. השם האקון מורכב משני אלמנטים: há, כלומר "גבוה" או "מוגבה", ו-konr, כלומר "מלך" או "שליט". שם המשפחה האקון נמצא בנורבגיה, שבדיה, דנמרק ופינלנד.

היסטוריה של שם המשפחה האקון

מקורו של שם המשפחה האקון הוא נורבגיה, שם הוא שימש לראשונה כשם משפחה פטרונימי. התיעוד המוקדם ביותר של השם הוא מהמאה ה-12, כאשר אדם בשם האקון תועד ב-Landnámabók האיסלנדית, ספר אילן יוחסין של איסלנד. השם שימש גם במאה ה-13 את המלך הנורבגי האקון הרביעי, שהיה ידוע בתור האקון הזקן.

מקור שם המשפחה האקון

שם המשפחה האקון נגזר מהשם הפרטי האקון, שהוא צורה סקנדינבית של השם הנורדי העתיק האקון. השם האקון מורכב משני אלמנטים: há, כלומר "גבוה" או "מוגבה", ו-konr, כלומר "מלך" או "שליט". השם זכה לפופולריות של המלך הנורווגי האקון הרביעי, שהיה ידוע בתור האקון הזקן.

וריאציות של שם המשפחה האקון

לשם המשפחה האקון יש כמה וריאציות, כולל האקון, האקן, האקה והוקנסון.

אנשים מפורסמים עם שם המשפחה האקון

ישנם כמה אנשים מפורסמים עם שם המשפחה האקון, ביניהם המלך הנורווגי האקון הרביעי, השחקן השוודי האקון האקנסון והשחקן הדני האקון הוי.

השוואה מהירה

שֵׁם מִשׁפָּחָה מָקוֹר וריאציות
האקון נורווגיה האקון, האקאן, האקה, הקנסון

שאלות ותשובות

מה משמעות השם האקון?

השם האקון נגזר מהשם הנורדי העתיק האקון, המורכב משני אלמנטים: há, כלומר "גבוה" או "מוגבה", ו-konr, כלומר "מלך" או "שליט".

האם שם המשפחה האקון נפוץ?

שם המשפחה האקון אינו נפוץ במיוחד, אך הוא נמצא בנורווגיה, שבדיה, דנמרק ופינלנד.

האם יש אנשים מפורסמים עם שם המשפחה האקון?

כן, יש כמה אנשים מפורסמים עם שם המשפחה האקון, כולל המלך הנורווגי האקון הרביעי, השחקן השוודי האקון האקנסון והשחקן הדני האקון הוגה.

סיכום

שם המשפחה האקון הוא שם משפחה פטרונימי, הנגזר מהשם הפרטי האקון, שהוא צורה סקנדינבית של השם הנורדי העתיק האקון. השם האקון מורכב משני אלמנטים: há, כלומר "גבוה" או "מוגבה", ו-konr, כלומר "מלך" או "שליט". שם המשפחה האקון נמצא בנורבגיה, שוודיה, דנמרק ופינלנד, ויש לו מספר וריאציות, כולל האקון, האקן, האקה והוקנסון. ישנם כמה אנשים מפורסמים עם שם המשפחה האקון, ביניהם המלך הנורווגי האקון הרביעי, השחקן השוודי האקון האקנסון והשחקן הדני האקון הוי.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן