דף הבית » אנציקלופדיה » שם המשפחה איזמי: סקירה היסטורית

שם המשפחה איזמי: סקירה היסטורית

2023-05-17 13:46:00+02:00

מהו שם המשפחה איזמי?

שם המשפחה איזמי הוא שם משפחה יהודי שמקורו במזרח התיכון. מאמינים שמקורו באזור ישראל של ימינו, והוא נמצא לרוב בקרב יהודים ממוצא ספרדי. שם המשפחה נגזר מהמילה העברית "איזמי", שפירושה "הכוח שלי". שם המשפחה נמצא גם בקרב יהודים ממוצא אשכנזי, אם כי הוא הרבה פחות נפוץ.

היסטוריה של שם המשפחה איזמי

שם המשפחה איזמי נמצא בשימוש לפחות מהמאה ה-12. מאמינים שמקורו באזור ישראל של ימינו, והוא נמצא לרוב בקרב יהודים ממוצא ספרדי. שם המשפחה נגזר מהמילה העברית "איזמי", שפירושה "הכוח שלי". שם המשפחה נמצא גם בקרב יהודים ממוצא אשכנזי, אם כי הוא הרבה פחות נפוץ. שם המשפחה איזמי נמצא היום לרוב בישראל, שם הוא אחד משמות המשפחה הנפוצים ביותר. הוא נמצא גם במדינות אחרות עם אוכלוסיות יהודיות גדולות, כמו ארצות הברית, קנדה ובריטניה.

אנשים מפורסמים עם שם המשפחה איזמי

ישנם כמה אנשים בולטים עם שם המשפחה איזמי. אלה כוללים:• יצחק איזמי, פוליטיקאי ישראלי שכיהן כחבר כנסת בשנים 1977 עד 1981.• אבי איזמי, שחקן ובמאי ישראלי.• יעל איזמי, זמרת ופזמונאית ישראלית.• שלמה איזמי, משורר ישראלי. וסופר.• יאיר איזמי, עיתונאי וסופר ישראלי.• יעל איזמי, מעצבת אופנה ישראלית.• יצחק איזמי, פסל ישראלי.• יצחק איזמי, צייר ישראלי.• יצחק איזמי, מלחין ישראלי.• יצחק איזמי, אדריכל ישראלי.• יצחק איזמי, צלם ישראלי.

איזמי שם משפחה בישראל היום

שם המשפחה איזמי הוא אחד משמות המשפחה הנפוצים ביותר בישראל כיום. לפי נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, שם המשפחה איזמי הוא שם המשפחה ה-40 בשכיחותו בישראל, כאשר למעלה מ-5,000 איש נושאים את שם המשפחה. שם המשפחה נמצא לרוב בערים ירושלים, תל אביב וחיפה.

סיכום

שם המשפחה איזמי הוא שם משפחה יהודי שמקורו במזרח התיכון. מאמינים שמקורו באזור ישראל של ימינו, והוא נמצא לרוב בקרב יהודים ממוצא ספרדי. שם המשפחה נגזר מהמילה העברית "איזמי", שפירושה "הכוח שלי". שם המשפחה נמצא גם בקרב יהודים ממוצא אשכנזי, אם כי הוא הרבה פחות נפוץ. שם המשפחה איזמי נמצא היום לרוב בישראל, שם הוא אחד משמות המשפחה הנפוצים ביותר. ישנם מספר אנשים בולטים בעלי שם המשפחה איזמי, ביניהם יצחק איזמי, אבי איזמי, יעל איזמי, שלמה איזמי, יאיר איזמי, יעל איזמי, יצחק איזמי, יצחק איזמי, יצחק איזמי, יצחק איזמי ויצחק איזמי.

טבלת שכיחות שמות המשפחה איזמי בישראל

עִיר מספר אנשים עם שם משפחה איזמי
ירושלים 2,000
תל אביב 1,500
חיפה 1,000
ערים אחרות 500

שם המשפחה איזמי הוא חלק ייחודי ומעניין בהיסטוריה היהודית. הוא נמצא בשימוש לפחות מהמאה ה-12, והוא עדיין שם משפחה נפוץ בישראל כיום. שם המשפחה נגזר מהמילה העברית "יזמי", שפירושה "כוחי", והוא נמצא לרוב בקרב יהודים ממוצא ספרדי. ישנם מספר אנשים בולטים בעלי שם המשפחה איזמי, ביניהם יצחק איזמי, אבי איזמי, יעל איזמי, שלמה איזמי, יאיר איזמי, יעל איזמי, יצחק איזמי, יצחק איזמי, יצחק איזמי, יצחק איזמי ויצחק איזמי. שם המשפחה איזמי נמצא לרוב בערים ירושלים, תל אביב וחיפה.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן