דף הבית » מומלץ בהקדם » שם המשפחה אדרי: מדריך מקיף

שם המשפחה אדרי: מדריך מקיף

שם המשפחה אדרי: מדריך מקיף

מהו שם המשפחה אדרי?

שם המשפחה אדרי הוא שם משפחה פטרונימי, כלומר הוא נגזר משם הפרטי של אב או אב קדמון. הוא נמצא לרוב בקרב משפחות יהודיות בישראל, אם כי הוא נמצא גם במדינות אחרות. שם המשפחה נגזר מהשם העברי אדר, שפירושו "אציל" או "מכובד".

היסטוריה של שם המשפחה אדרי

שם המשפחה אדרי נמצא בשימוש לפחות מהמאה ה-16. הוא נמצא לראשונה בעיר צפת, בצפון הארץ. בעיר התגוררה אוכלוסייה יהודית גדולה, וסביר להניח ששם המשפחה אדרי אומץ על ידי חלק מהמשפחות שחיו בה. שם המשפחה אדרי התפשט ברחבי האזור במשך מאות שנים, ונמצא כיום במדינות רבות ברחבי העולם. בישראל הוא נמצא בעיקר בערים ירושלים, תל אביב וחיפה.

מקור שם המשפחה אדרי

שם המשפחה אדרי נגזר מהשם העברי אדר, שפירושו "אציל" או "מכובד". השם אומץ כנראה על ידי חלק מהמשפחות היהודיות שחיו בצפת במאה ה-16.

שימוש נוכחי בשם המשפחה אדרי

כיום, שם המשפחה אדרי נמצא לרוב בקרב משפחות יהודיות בישראל. הוא נמצא גם במדינות אחרות, כולל ארצות הברית, קנדה ובריטניה. בארצות הברית, שם המשפחה אדרי נמצא לרוב במדינות ניו יורק, קליפורניה ופלורידה. הוא נמצא גם במדינות אחרות, כולל טקסס, אילינוי ופנסילבניה. בקנדה, שם המשפחה אדרי נמצא לרוב במחוזות אונטריו וקוויבק. הוא נמצא גם במחוזות אחרים, כולל קולומביה הבריטית, אלברטה ומניטובה. בבריטניה, שם המשפחה אדרי נמצא לרוב בערים לונדון, מנצ'סטר וברמינגהם. הוא נמצא גם בערים אחרות, כולל ליברפול, לידס וגלזגו.

אנשים מפורסמים עם שם המשפחה אדרי

ישנם אנשים מפורסמים רבים בעלי שם המשפחה אדרי, ביניהם ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו, הזמר והפזמונאי הישראלי עידן רייכל, והשחקן והבמאי הישראלי אסי דיין. בארצות הברית, שם המשפחה אדרי מזוהה בעיקר עם בית המשפט העליון המנוח. השופטת רות באדר גינסבורג. אנשים בולטים נוספים בעלי שם המשפחה אדרי כוללים את השחקן והבמאי האמריקני רוב ריינר, השחקן והקומיקאי האמריקאי אדם סנדלר, והזמרת והפזמונאית האמריקאית טיילור סוויפט. בבריטניה, שם המשפחה אדרי מזוהה בעיקר עם השחקן והבמאי הבריטי סר איאן מקלן. . אנשים בולטים נוספים בעלי שם המשפחה אדרי כוללים את השחקן והבמאי הבריטי סר קנת' בראנה, השחקן והקומיקאי הבריטי ריקי ג'רווייס, והזמרת והפזמונאית הבריטית אדל.

סיכום

שם המשפחה אדרי הוא שם משפחה פטרונימי, הנגזר מהשם העברי אדר, שפירושו "אציל" או "מכובד". הוא נמצא לרוב בקרב משפחות יהודיות בישראל, אם כי הוא נמצא גם במדינות אחרות בעולם. שם המשפחה קשור לאנשים מפורסמים רבים, ביניהם ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו, שופטת בית המשפט העליון האמריקאית רות באדר גינסבורג, והשחקן והבמאי הבריטי סר איאן מקלן. למידע נוסף על שם המשפחה אדרי, בקר ב-YouTube .

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן