דף הבית » אנציקלופדיה » שלומוב: חקירת שם המשפחה

שלומוב: חקירת שם המשפחה

2023-05-16 01:00:00+02:00

מהו שם המשפחה שלומוב?

שם המשפחה שלומוב הוא שם משפחה יהודי ממוצא אשכנזי, המצוי כיום בעיקר בישראל. הוא נגזר מהמילה העברית "שלום", שפירושה "שלום". מקורו של שם המשפחה הוא בתחילת המאה ה-18 באזור מה שהיא כיום בלארוס, והוא כנראה אומץ על ידי יהודים שעברו לאזור מחלקים אחרים של אירופה. שם המשפחה שלומוב הוא נדיר יחסית, ואינו נמצא במספרים גדולים בכל מדינה אחת. בישראל מעריכים כי ישנם כ-1,000 אנשים בעלי שם המשפחה, והוא נמצא במספרים מועטים גם בארצות הברית, קנדה ומדינות נוספות עם אוכלוסיות יהודיות משמעותיות.

תולדות שם המשפחה שלמוב

מקורו של שם המשפחה שלומוב הוא בתחילת המאה ה-18 באזור מה שהיא כיום בלארוס. סביר להניח ששם המשפחה אומץ על ידי יהודים שעברו לאזור ממקומות אחרים באירופה. שם המשפחה נגזר מהמילה העברית "שלום", שפירושה "שלום", וסביר להניח כי הנושא המקורי של שם המשפחה היה איש שלום. שם המשפחה שלומוב אינו נמצא במספרים גדולים באף מדינה אחת, אך ההערכה היא שיש כיום כ-1,000 אנשים בעלי שם המשפחה בישראל. הוא נמצא גם במספרים קטנים בארצות הברית, קנדה ומדינות אחרות עם אוכלוסיות יהודיות משמעותיות.

שכיחות שם המשפחה שלומוב בישראל

שם המשפחה שלומוב הוא נדיר יחסית, ואינו נמצא במספרים גדולים באף מדינה אחת. בישראל מעריכים שיש בסביבות 1,000 אנשים עם שם המשפחה. שם המשפחה נמצא לרוב בערים ירושלים, תל אביב, חיפה ובאר שבע. שם המשפחה שלומוב נמצא במספרים מועטים גם בארה"ב, קנדה ומדינות נוספות עם אוכלוסיות יהודיות משמעותיות. בארצות הברית, שם המשפחה נמצא לרוב במדינות ניו יורק, קליפורניה ופלורידה.

אנשים מפורסמים עם שם המשפחה שלומוב

יש כמה אנשים בולטים עם שם המשפחה שלומוב. אלה כוללים את הפוליטיקאי הישראלי יצחק שלומוב, הזמר והיוצר הישראלי יוני שלומוב, והשחקן והבמאי הישראלי שמואל שלומוב.

משמעות שם המשפחה שלומוב

שם המשפחה שלומוב נגזר מהמילה העברית "שלום", שפירושה "שלום". סביר להניח כי הנושא המקורי של שם המשפחה היה איש שלום. שם המשפחה קשור גם לתפיסה היהודית של שלום, שהוא מצב של הרמוניה ורווחה.

מקור שם המשפחה שלמוב

מקורו של שם המשפחה שלומוב הוא בתחילת המאה ה-18 באזור מה שהיא כיום בלארוס. סביר להניח ששם המשפחה אומץ על ידי יהודים שעברו לאזור ממקומות אחרים באירופה. שם המשפחה נגזר מהמילה העברית "שלום", שפירושה "שלום", וסביר להניח כי הנושא המקורי של שם המשפחה היה איש שלום.

סיכום

שם המשפחה שלומוב הוא שם משפחה יהודי ממוצא אשכנזי, המצוי כיום בעיקר בישראל. הוא נגזר מהמילה העברית "שלום", שפירושה "שלום", וסביר להניח שמי שנשא את שם המשפחה המקורי היה איש שלום. שם המשפחה נדיר יחסית, ואינו נמצא במספרים גדולים באף מדינה אחת. בישראל מעריכים כי ישנם כ-1,000 אנשים בעלי שם המשפחה, והוא נמצא במספרים מועטים גם בארצות הברית, קנדה ומדינות נוספות עם אוכלוסיות יהודיות משמעותיות. ישנם כמה אנשים בולטים עם שם המשפחה שלומוב, ביניהם הפוליטיקאי הישראלי יצחק שלומוב, הזמר והיוצר הישראלי יוני שלומוב, והשחקן והבמאי הישראלי שמואל שלומוב. שם המשפחה שלומוב קשור לתפיסה היהודית של שלום, שהוא מצב של הרמוניה ורווחה.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן