דף הבית » להעביר את הזמן » שינוי שם משפחה של ילד כאשר האם קיבלה אפוטרופסות

שינוי שם משפחה של ילד כאשר האם קיבלה אפוטרופסות

שינוי שם משפחה של ילד כאשר האם קיבלה אפוטרופסות

מהי אפוטרופסות?

אפוטרופסות היא מערכת יחסים משפטית בין אדם לילד קטין. האפוטרופוס אחראי על הטיפול וההגנה על הילד והוא מחויב על פי חוק לספק את צרכיו של הילד. האפוטרופסות יכולה להינתן על ידי בית משפט או על ידי הורה או אפוטרופוס.

האם ניתן לשנות את שם המשפחה של ילד כאשר האם קיבלה אפוטרופסות?

כן, ניתן לשנות את שם המשפחה של הילד כאשר האם קיבלה אפוטרופסות. תהליך החלפת שם משפחה של ילד כאשר האם קיבלה אפוטרופסות דומה לתהליך של שינוי שם משפחה של ילד כאשר האב קיבל אפוטרופסות.

שלבים לשינוי שם משפחה של ילד כאשר האם קיבלה אפוטרופסות

תהליך שינוי שם המשפחה של הילד כאשר האם קיבלה אפוטרופסות הוא כדלקמן:

1. קבלת צו בית משפט

השלב הראשון בתהליך הוא קבלת צו בית משפט מבית המשפט שנתן את האפוטרופסות. צו בית המשפט צריך לכלול את שם המשפחה החדש של הילד.

2. להגיש את צו בית המשפט למשרד הרישום החיוני

לאחר קבלת צו בית המשפט, יש להגישו למשרד הרישום החיוני במדינה שבה ניתנה האפוטרופסות. לאחר מכן, משרד התיעוד החיוני יעדכן את תעודת הלידה של הילד בשם המשפחה החדש.

3. הודע לסוכנויות אחרות

לאחר הגשת צו בית המשפט למשרד הרישום החיוני, על האפוטרופוס להודיע לגורמים אחרים, כגון מחוז בית הספר, הרופא של הילד והמוסד לביטוח לאומי, על השינוי בשם המשפחה של הילד.

4. השג מסמכי זיהוי חדשים

לאחר הגשת צו בית המשפט והודיעו על כך לרשויות האחרות, על האפוטרופוס להשיג מסמכי זיהוי חדשים עבור הילד, כגון רישיון נהיגה או תעודת זהות ממלכתית.

סיכום

שינוי שם משפחה של ילד כאשר האם קיבלה אפוטרופסות הוא תהליך פשוט יחסית. על האפוטרופוס לקבל צו בית משפט מבית המשפט שנתן את האפוטרופסות, להגיש את צו בית המשפט למשרד הרישום החיוני, להודיע לגורמים אחרים על השינוי ולקבל מסמכי זיהוי חדשים עבור הילד. בעזרת הניירת וההתראות המתאימות, ניתן להשלים במהירות ובקלות את תהליך שינוי שם המשפחה של הילד כאשר האם קיבלה אפוטרופסות.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן