דף הבית » מעניין » שינוי שם משפחה של ילד בישראל – משרד הפנים

שינוי שם משפחה של ילד בישראל – משרד הפנים

2023-05-03 16:41:00+02:00

מה זה משרד הפנים?

משרד הפנים (MOI) הוא הגוף הממשלתי האחראי על ניהול מדינת ישראל. היא אחראית על רישום האזרחים, הנפקת תעודות זהות, רישום לידות, פטירות ונישואין והנפקת דרכונים. כמו כן, משרד משרד הפנים אחראי על רישום חברות, מתן אישורי עבודה ורישום אזרחים זרים.

מהו התהליך לשינוי שם משפחה של ילד בישראל?

תהליך שינוי שם המשפחה של ילד בישראל מוסדר על ידי משרד הפנים. על מנת לשנות את שם המשפחה של הילד, על ההורים להגיש בקשה למשרד הפנים. על הבקשה לכלול את המסמכים הבאים:• העתק מתעודת הלידה של הילד• העתק מתעודת הנישואין של ההורים• העתק תעודת הזהות של ההורים• העתק תעודת הזהות של הילד• העתק דרכוני ההורים • העתק של הדרכון של הילד• העתק של צו הגירושין של ההורים (אם רלוונטי)• עותק של צו בית המשפט המאשר את שינוי השם (אם רלוונטי)• הצהרת ההורים המסבירה את הסיבות לשינוי השם לאחר הבקשה מוגש, משרד הביטחון יבדוק את המסמכים ויקבל החלטה. אם הבקשה תאושר, משרד הפנים יוציא תעודת זהות חדשה לילד עם השם החדש.

מהן הדרישות לשינוי שם משפחה של ילד?

על מנת לשנות את שם המשפחה של הילד, על ההורים לספק ראיות לכך ששינוי השם הוא לטובת הילד. זה יכול לכלול ראיות לכך ששינוי השם הכרחי לבטיחות הילד, או ששינוי השם נחוץ כדי לשמור על זהותו התרבותית או הדתית של הילד. בנוסף, ההורים חייבים לספק ראיות לכך ששינוי השם לא נעשה בגין הונאה כלשהי. או מטרה בלתי חוקית. זה כולל ראיות לכך ששינוי השם לא נעשה כדי להימנע מחובות או התחייבויות, או כדי להסתיר את זהות הילד או ההורים.

מהן ההשלכות המשפטיות של שינוי שם משפחה של ילד?

כאשר שם משפחה של ילד משתנה, משתנה גם זהותו המשפטית של הילד. משמעות הדבר היא כי יש לעדכן את תעודת הלידה של הילד, תעודת זהות, דרכון ומסמכים משפטיים אחרים כך שישקפו את השם החדש. בנוסף, יש לשנות את שמו של הילד בכל המסמכים הרשמיים, כגון רישומי בית ספר, רשומות רפואיות ובנק חשבונות. כמו כן, על ההורים להודיע על שינוי השם לגורמים הממשלתיים הרלוונטיים, כגון מיסוי וביטוח לאומי.

מהן העלויות הכרוכות בשינוי שם משפחה של ילד?

העלויות הכרוכות בשינוי שם המשפחה של ילד משתנות בהתאם לנסיבות. בדרך כלל, ההורים חייבים לשלם אגרה למשרד הפנים עבור טיפול בבקשה. בנוסף, ייתכן שההורים יצטרכו לשלם אגרות נוספות עבור עדכון תעודות הזהות של הילד ומסמכים רשמיים אחרים.

סיכום

שינוי שם משפחה של ילד בישראל הוא תהליך מורכב המוסדר על ידי משרד הפנים. על מנת לשנות את שם המשפחה של ילד, על ההורים להגיש בקשה למשרד הפנים ולספק ראיות לכך ששינוי השם הוא לטובת הילד. כמו כן, על ההורים לשלם אגרה למשרד הפנים עבור הטיפול בבקשה וכן אגרות נוספות עבור עדכון תעודות הזהות של הילד ומסמכים רשמיים נוספים. חשוב לציין כי לשינוי השם יהיו השלכות משפטיות ועל ההורים להודיע על שינוי השם לגורמים הממשלתיים הרלוונטיים.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן