דף הבית » אנציקלופדיה » שינוי שם משפחה למשרד הפנים קטין

שינוי שם משפחה למשרד הפנים קטין

שינוי שם משפחה למשרד הפנים קטין

מהו שינוי שם משפחה?

שינוי שם משפחה הוא הליך משפטי בו אדם משנה את שם משפחתו, או שם משפחה. תהליך זה משמש לעתים קרובות כאשר אדם מתחתן, מתגרש או מאמץ ילד. במקרים מסוימים, אדם עשוי לבחור לשנות את שם משפחתו מסיבות אישיות. בישראל אחראי משרד הפנים על עיבוד שינויי שמות המשפחה.

מי יכול לשנות את שם המשפחה שלו?

בישראל רק קטין (מתחת לגיל 18) יכול לשנות את שם משפחתו באמצעות משרד הפנים. קטין חייב בהסכמת שני ההורים על מנת לשנות את שם משפחתו. אם אחד ההורים נפטר, על ההורה השני לספק הוכחה למותו. אם אחד ההורים אינו פנוי, על ההורה השני לספק הוכחה להיעדרותם.

מהו התהליך לשינוי שם משפחה?

תהליך החלפת שם משפחה לקטין בישראל הוא פשוט יחסית. על ההורה או האפוטרופוס של הקטין להגיש בקשה למשרד הפנים. על הבקשה לכלול את תעודת הלידה של הקטין, העתק של זיהוי ההורה או האפוטרופוס והעתק של זיהוי הקטין. על הבקשה לכלול גם מכתב הסכמה משני ההורים. לאחר הגשת הבקשה, משרד הפנים יבדוק את המסמכים ויקבע אם הבקשה תקפה. במידה והבקשה תאושר, משרד הפנים יוציא תעודת שם משפחה חדשה. תעודת שם המשפחה החדשה תהיה תקפה לכל חייו של הקטין.

מה העלות של שינוי שם משפחה?

עלות החלפת שם משפחה לקטין בישראל נמוכה יחסית. משרד הפנים גובה עמלה של כ-$25 דולר עבור טיפול בבקשה. עמלה זו אינה ניתנת להחזר ויש לשלם אותה לפני הגשת הבקשה.

מהי מסגרת הזמן לשינוי שם משפחה?

פרק הזמן לשינוי שם משפחה לקטין בישראל הוא בדרך כלל בין שבועיים לארבעה שבועות. משרד הפנים יבחן את הבקשה ויוציא אישור שם משפחה חדש בתוך פרק זמן זה.

סיכום

שינוי שם משפחה לקטין בישראל הוא תהליך פשוט יחסית. על ההורה או האפוטרופוס של הקטין להגיש בקשה למשרד הפנים, אשר חייבת לכלול את תעודת הלידה של הקטין, העתק זיהוי ההורה או האפוטרופוס והעתק זיהוי הקטין. על הבקשה לכלול גם מכתב הסכמה משני ההורים. משרד הפנים יבדוק את המסמכים ויקבע אם הבקשה תקפה. במידה והבקשה תאושר, משרד הפנים יוציא תעודת שם משפחה חדשה. העלות של שינוי שם משפחה לקטין בישראל היא כ-$25 דולר וטווח הזמן הוא בדרך כלל בין שבועיים לארבעה שבועות. למידע נוסף על שינויי שמות משפחה בישראל, מצאו מידע נוסף בויקיפדיה , או צפו בסרטון על התהליך .

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן