דף הבית » TOP10 » שינוי שם משפחה לאחר נישואין: משרד הפנים

שינוי שם משפחה לאחר נישואין: משרד הפנים

שינוי שם משפחה לאחר נישואין: משרד הפנים

מה זה משרד הפנים?

משרד הפנים הוא הגורם הממשלתי האחראי על ניהול ענייני הפנים של המדינה. היא אחראית על רישום האזרחים, הנפקת דרכונים ותעודות זהות, רישום לידות, פטירות ונישואין וניהול ההגירה וההגירה. כמו כן, משרד הפנים אחראי על רישום שינויי שם ושם משפחה.

מהו שינוי שם משפחה?

שינוי שם משפחה הוא תהליך של שינוי שם משפחה לאחר נישואין. מדובר בהליך משפטי שחייב להיעשות בהתאם לחוקי המדינה. במדינות מסוימות, אישה עשויה לקחת את שם המשפחה של בעלה לאחר הנישואין, בעוד שבאחרות, היא עשויה לשמור על שם נעוריה. במדינות מסוימות, גבר יכול לקחת את שם המשפחה של אשתו לאחר הנישואין, בעוד שבאחרות, הוא עשוי לשמור על שם המשפחה שלו.

כיצד לשנות את שם המשפחה לאחר נישואין במשרד הפנים

על מנת לשנות את שם המשפחה לאחר נישואים במשרד הפנים יש להצטייד בתעודת נישואין תחילה. לאחר קבלת תעודת הנישואין, יש להגיש בקשה למשרד הפנים. על הבקשה לכלול את תעודת הנישואין, העתק תעודת זהות והעתק תעודת זהות של בן/בת זוגך. לאחר הגשת הבקשה, משרד הפנים יבחן את הבקשה ובמידה ואושרה יוציא תעודת זהות חדשה עם שם המשפחה החדש שלך. תעודת הזהות החדשה תהיה בתוקף לחמש שנים.

אילו מסמכים נדרשים?

על מנת לשנות את שם המשפחה לאחר נישואין במשרד הפנים, יש להגיש את המסמכים הבאים:

  • תעודת נישואין
  • עותק של תעודת הזהות שלך
  • עותק של תעודת הזהות של בן הזוג

כמה זמן זה לוקח?

לאחר הגשת הבקשה, משרד הפנים יבחן את הבקשה ואם תאושר, יוציא תעודת זהות חדשה עם שם המשפחה החדש שלך. התהליך אורך בדרך כלל כשבועיים.

מה העלות?

עלות החלפת שם המשפחה לאחר נישואים במשרד הפנים היא בדרך כלל בסביבות 50$.

השוואה מהירה

תהליך מסמכים דרושים זְמַן עֲלוּת
שנה את שם המשפחה לאחר הנישואין תעודת נישואין, העתק תעודת זהות, עותק תעודת זהות של בן הזוג 2 שבועות 50 דולר

סיכום

שינוי שם המשפחה לאחר נישואים במשרד הפנים הוא הליך משפטי שיש לעשותו בהתאם לחוקי המדינה. התהליך אורך בדרך כלל כשבועיים והעלות היא בדרך כלל בסביבות 50$. חשוב לציין כי תעודת הזהות החדשה שמנפיק משרד הפנים תהיה בתוקף לחמש שנים.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן