דף הבית » TOP10 » שינוי שם משפחה לאחר נישואין בישראל – משרד הפנים

שינוי שם משפחה לאחר נישואין בישראל – משרד הפנים

2023-04-03 14:37:00+02:00

מבוא

להתחתן זה צעד גדול בחיים, ועבור זוגות רבים זה אומר גם לשנות את שם המשפחה שלהם. בישראל, משרד הפנים אחראי על החלפת שמות משפחה לאחר נישואין. מאמר זה מסביר את תהליך שינוי שמות המשפחה בישראל ואת המסמכים הנדרשים לתהליך.

מהו התהליך להחלפת שם משפחה לאחר נישואין בישראל?

תהליך החלפת שמות המשפחה בישראל הוא פשוט יחסית. השלב הראשון הוא הגשת בקשה למשרד הפנים. על הבקשה לכלול תעודת נישואין של בני הזוג, העתק תעודת זהות של הכלה והעתק תעודת זהות של החתן. על הבקשה לכלול גם הצהרה מבני הזוג כי ברצונם לשנות את שם משפחתם. לאחר הגשת הבקשה, משרד הפנים יבדוק את המסמכים ויקבל החלטה. במידה והבקשה תאושר, בני הזוג יקבלו תעודת זהות חדשה עם שם המשפחה החדש. תעודת הזהות החדשה תהיה בתוקף לחמש שנים.

אילו מסמכים נדרשים לשינוי שם משפחה לאחר נישואין בישראל?

על מנת לשנות שמות משפחה בישראל, על בני הזוג להגיש למשרד הפנים את המסמכים הבאים:

  • תעודת נישואין
  • עותק של תעודת הזהות של הכלה
  • העתק תעודת הזהות של החתן
  • הצהרת בני הזוג שהם מעוניינים לשנות את שם משפחתם

מהי העלות של שינוי שם משפחה לאחר נישואין בישראל?

עלות החלפת שמות משפחה בישראל נמוכה יחסית. אגרת הגשת הבקשה למשרד הפנים היא כ-50 שקלים. עלות תעודת הזהות החדשה היא כ-100 שקלים.

שאלות נפוצות

מהו תהליך החלפת שם משפחה לאחר נישואין בישראל?

תהליך החלפת שמות המשפחה בישראל הוא פשוט יחסית. השלב הראשון הוא הגשת בקשה למשרד הפנים. על הבקשה לכלול תעודת נישואין של בני הזוג, העתק תעודת זהות של הכלה והעתק תעודת זהות של החתן. על הבקשה לכלול גם הצהרה מבני הזוג כי ברצונם לשנות את שם משפחתם.

אילו מסמכים נדרשים להחלפת שם משפחה לאחר נישואין בישראל?

על מנת לשנות שמות משפחה בישראל, על בני הזוג להגיש למשרד הפנים את המסמכים הבאים: תעודת נישואין, העתק תעודת זהות של הכלה, העתק תעודת זהות של החתן והצהרה מבני הזוג כי ברצונם. לשנות את שם המשפחה שלהם.

מה העלות של החלפת שם משפחה לאחר נישואין בישראל?

עלות החלפת שמות משפחה בישראל נמוכה יחסית. אגרת הגשת הבקשה למשרד הפנים היא כ-50 שקלים. עלות תעודת הזהות החדשה היא כ-100 שקלים.

סיכום

שינוי שמות משפחה בישראל הוא תהליך פשוט יחסית. על בני הזוג להגיש בקשה למשרד הפנים הכוללת את תעודת הנישואין של בני הזוג, העתק תעודת זהות של הכלה והעתק תעודת זהות של החתן. על הבקשה לכלול גם הצהרה מבני הזוג כי ברצונם לשנות את שם משפחתם. אגרת הגשת הבקשה למשרד הפנים היא כ-50 שקלים, והאגרה עבור תעודת הזהות החדשה כ-100 שקלים.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן