דף הבית » TOP10 » שינוי שם משפחה לאחר נישואין בטופס ירנצוק

שינוי שם משפחה לאחר נישואין בטופס ירנצוק

2023-05-15 05:29:00+02:00

מה זה טופס ירנצוק?

טופס ירנצוק הוא מנהג יהודי מסורתי של שינוי שם משפחה של אישה לאחר נישואין. נוהג זה עדיין קיים בחלקים מסוימים של העולם, במיוחד בישראל. הנוהג מבוסס על האמונה שזהות האישה קשורה לשם בעלה, וכי אישה צריכה לקחת את שם בעלה עם נישואיה. נוהג זה נתפס גם כדרך לכבד את הבעל ולהפגין כבוד לנישואין.

ההשלכות המשפטיות של שינוי שם המשפחה לאחר הנישואין בטופס ירנצוק

בישראל, ההשלכות המשפטיות של שינוי שם משפחה לאחר נישואין בטופס ירנצוק הן די מורכבות. באופן כללי, אישה אינה מחויבת על פי חוק לשנות את שם משפחתה לאחר הנישואין. עם זאת, אם אישה מעוניינת בכך, עליה לעבור הליך משפטי. תהליך זה כרוך בקבלת צו בית דין מבית דין רבני. על צו בית המשפט להיות חתום הן על ידי הבעל והן על ידי האישה. לאחר קבלת צו בית המשפט, על האישה לגשת למשרד הפנים ולהגיש את הצו בצירוף מסמכי הזיהוי שלה. לאחר מכן יוציא משרד הפנים תעודת זהות חדשה עם שם המשפחה החדש של האישה.

ההשלכות התרבותיות של שינוי שם המשפחה לאחר הנישואין בטופס ירנצוק

גם ההשלכות התרבותיות של שינוי שם המשפחה לאחר הנישואין בטופס ירנצוק הן די מסובכות. מצד אחד, הנוהג נתפס כדרך לכבד את הבעל ולהפגין כבוד לנישואין. מצד שני, ניתן לראות בו דרך למחיקת זהות האישה ולהפוך אותה לתלויה בבעלה. בנוסף, ניתן לראות בפרקטיקה דרך לחיזוק תפקידים מגדריים מסורתיים. ניתן לראות בכך דרך לחזק את הרעיון שזהות האישה קשורה לשם בעלה וכי עליה לקחת את שמו עם נישואיה.

סיכום

שינוי שם משפחה לאחר נישואין בטופס ירנצוק הוא נושא מורכב עם השלכות משפטיות ותרבותיות כאחד. מצד אחד, הנוהג נתפס כדרך לכבד את הבעל ולהפגין כבוד לנישואין. מצד שני, ניתן לראות בכך דרך למחיקת זהותה של האישה ולהפוך אותה לתלויה בבעלה. חשוב לשקול את ההשלכות של נוהג זה לפני קבלת החלטה לשנות את שם המשפחה לאחר הנישואין. למידע נוסף על תהליך שינוי שם המשפחה לאחר הנישואין בטופס ירנצוק, צפו בסרטון YouTube זה.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן