דף הבית » עשרת הגדולים » שינוי שם משפחה ומעמד במשרד הפנים

שינוי שם משפחה ומעמד במשרד הפנים

שינוי שם משפחה ומעמד במשרד הפנים

מהו שינוי שם משפחה ומעמד?

שינוי שם משפחה ומעמד הוא תהליך המאפשר ליחידים לשנות את שם משפחתם ו/או מעמדם במשרד הפנים. תהליך זה משמש לעתים קרובות אנשים שהתחתנו לאחרונה, התגרשו או אימצו ילד. הוא משמש גם אנשים ששינו לאחרונה את שמם מסיבות אחרות.

אילו מסמכים נדרשים כדי להגיש בקשה לשינוי שם משפחה ומעמד?

על מנת להגיש בקשה לשינוי שם משפחה ומעמד, על יחידים להגיש את המסמכים הבאים:

  • טופס בקשה מלא
  • צורת זיהוי תקפה (למשל דרכון, רישיון נהיגה וכו')
  • הוכחה לשינוי השם (למשל תעודת נישואין, צו גירושין, מסמכי אימוץ וכו')
  • הוכחת כתובת (למשל חשבון חשמל, דף חשבון בנק וכו')

כיצד להגיש בקשה לשינוי שם משפחה ומעמד

תהליך הגשת הבקשה לשינוי שם משפחה ומעמד הוא פשוט יחסית. על הפרטים למלא תחילה את טופס הבקשה ולהגישו למשרד הפנים. לאחר קבלת הבקשה, משרד הפנים יבחן את הבקשה וייצור קשר עם הפרט אם יש צורך במידע או מסמכים נוספים. לאחר אישור הבקשה, על הפרט להגיש את המסמכים הנדרשים ולשלם את האגרות החלות. העמלות משתנות בהתאם לסוג השינוי המבוקש. לאחר הגשת המסמכים ותשלום האגרות, משרד הפנים יטפל בבקשה ויוציא תעודת זהות חדשה עם שם המשפחה ו/או הסטטוס המעודכנים.

כמה זמן לוקח לעבד שינוי שם משפחה ומעמד?

זמן הטיפול בשינוי שם המשפחה והסטטוס יכול להשתנות בהתאם לסוג השינוי המבוקש ומספר הבקשות שנמצאות כעת בטיפול. בדרך כלל, עיבוד הבקשה עשוי להימשך בין מספר ימים למספר שבועות.

מה קורה אם הבקשה נדחתה?

במידה והבקשה לשינוי שם משפחה ומעמד תידחה, יקבל הפרט על כך הודעה בכתב. לאחר מכן יוכל היחיד לערער על ההחלטה באמצעות הגשת בקשה בכתב למשרד הפנים.

סיכום

שינוי שם משפחה ומעמד הוא תהליך המאפשר ליחידים לשנות את שם משפחתם ו/או מעמדם במשרד הפנים. על מנת להגיש בקשה לשינוי שם משפחה ומעמד, על יחידים להגיש טופס בקשה מלא, טופס זיהוי תקף, הוכחה לשינוי השם והוכחת כתובת. תהליך הגשת הבקשה לשינוי שם משפחה ומעמד הוא פשוט יחסית וזמן הטיפול יכול להשתנות בהתאם לסוג השינוי המבוקש. במידה והבקשה נדחתה, יוכל היחיד לערער על ההחלטה באמצעות הגשת בקשה בכתב למשרד הפנים.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן