דף הבית » מומלץ בהקדם » שינוי שם משפחה בתעודת זהות בישראל

שינוי שם משפחה בתעודת זהות בישראל

2023-05-03 18:07:00+02:00

מהו תהליך שינוי שם משפחה בתעודת זהות בישראל?

בישראל, משרד הפנים (משרד הפנים) אחראי על הנפקת תעודות זהות לאזרחים ולתושבים. ה-MOI גם מסדיר את תהליך שינוי שם משפחה בתעודת זהות. תהליך זה נחוץ למי ששינו את שמם עקב נישואין, גירושין או סיבות אחרות.

אילו מסמכים נדרשים לשינוי שם משפחה בתעודת זהות?

המסמכים הנדרשים לשינוי שם משפחה בתעודת זהות תלויים בסיבת השינוי. למי ששינו את שמו עקב נישואין, המסמכים הנדרשים הם תעודת נישואין, תעודת זהות תקפה ודרכון בתוקף. למי ששינו את שמו עקב גירושין, המסמכים הנדרשים הם תעודת גירושין, תעודת זהות תקפה ודרכון בתוקף. למי ששינו את שמו מסיבות אחרות, המסמכים הנדרשים הם צו בית משפט, תעודת זהות תקפה ודרכון בתוקף.

אילו עמלות כרוכות בשינוי שם משפחה בתעודת זהות?

העמלות הכרוכות בשינוי שם משפחה בתעודת זהות תלויות בסיבת השינוי. למי ששינו את שמם עקב נישואין, האגרה היא 50 ש"ח. למי ששינו את שמו עקב גירושין, האגרה היא 50 ש"ח. למי ששינה את שמו מסיבות אחרות, האגרה היא 100 ש"ח. .

מהו ציר הזמן לשינוי שם משפחה בתעודת זהות?

ציר הזמן לשינוי שם משפחה בתעודת זהות תלוי בסיבת השינוי. עבור אלה ששינו את שמם עקב נישואים, התהליך נמשך בדרך כלל עד שבועיים. לאלו ששינו את שמם עקב גירושין, התהליך אורך בדרך כלל עד ארבעה שבועות. לאלו ששינו את שמם מסיבות אחרות, התהליך אורך בדרך כלל עד שישה שבועות.

סיכום

שינוי שם משפחה בתעודת זהות בישראל מוסדר על ידי משרד הפנים. המסמכים הנדרשים והעמלות הכרוכות בכך תלויים בסיבת השינוי. ציר הזמן לתהליך תלוי גם בסיבה לשינוי. חשוב לציין שהתהליך יכול לקחת עד שישה שבועות ולכן חשוב לתכנן מראש. למידע נוסף על שינוי שם משפחה בתעודת זהות בישראל, בקר בכתובת he.wikipedia.org .

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן