דף הבית » מגזין » שינוי שם משפחה בבנק – מבט ישראלי

שינוי שם משפחה בבנק – מבט ישראלי

2023-04-03 21:03:00+02:00

מהו שינוי שם משפחה בבנק?

שינוי שם משפחה בבנק הוא תהליך הכולל עדכון רישומי הבנק כך שישקפו שם משפחה חדש. תהליך זה נחוץ כאשר אדם משנה את שם משפחתו עקב נישואין, גירושין, אימוץ או כל סיבה משפטית אחרת. בישראל תהליך שינוי שם משפחה בבנק מוסדר על ידי בנק ישראל.

מהן הדרישות המשפטיות לשינוי שם משפחה בבנק?

על מנת לשנות שם משפחה בבנק, על האדם לקבל תחילה צו שיפוטי מבית המשפט לענייני משפחה. צו בית משפט זה חייב לכלול את שם המשפחה החדש של הפרט ועליו להיות חתום על ידי שופט. לאחר קבלת צו בית המשפט, על האדם להגיש את צו בית המשפט לבנק על מנת לעדכן את רישומיו.

איזה ניירת נדרשת לשינוי שם משפחה בבנק?

על מנת לשנות שם משפחה בבנק, על האדם להגיש לבנק את המסמכים הבאים:

  • העתק של צו בית המשפט
  • עותק של תעודת הזהות של האדם
  • עותק של הדרכון של האדם
  • עותק של תעודת הנישואין של האדם (אם רלוונטי)
  • עותק של צו הגירושין של הפרט (אם רלוונטי)
  • עותק של מסמכי האימוץ של הפרט (אם רלוונטי)

מהו ציר הזמן לשינוי שם משפחה בבנק?

לאחר שהאדם הגיש את המסמכים הנדרשים לבנק, הבנק יטפל בבקשה תוך שבועיים עד שלושה. במהלך תקופה זו, הבנק יעדכן את הרישומים של האדם כך שישקף את שם המשפחה החדש. לאחר השלמת התהליך, הפרט יקבל מכתב אישור מהבנק.

סיכום

שינוי שם משפחה בבנק הינו תהליך המוסדר על ידי בנק ישראל. על מנת לשנות שם משפחה בבנק, על היחיד לקבל תחילה צו שיפוטי מבית המשפט לענייני משפחה ולאחר מכן להגיש לבנק את המסמכים הנדרשים. הבנק בדרך כלל יעבד את הבקשה תוך שבועיים עד שלושה ולאחר מכן ישלח מכתב אישור לאדם. למידע נוסף על שינוי שם משפחה בבנק בישראל, אנא בקר בכתובת he.wikipedia.org או צפה בסרטון זה למידע נוסף. שינוי שם משפחה בבנק הוא תהליך חשוב שיש לעשותו בצורה נכונה על מנת להבטיח עדכון נכון של כל הרישומים של הפרט. חשוב להבין את הדרישות המשפטיות ואת הניירת הכרוכה בכך על מנת להבטיח את השלמת התהליך בצורה נכונה ובזמן.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן