דף הבית » מומלץ בהקדם » שינוי שם המשפחה שלך בישראל

שינוי שם המשפחה שלך בישראל

2023-04-17 10:16:00+02:00

מהו שם משפחה?

שם משפחה, המכונה גם שם משפחה, הוא שם משפחה שעובר מדור לדור. זה חלק מהזהות שלך והוא משמש לעתים קרובות כדי להתחקות אחר ההיסטוריה המשפחתית שלך. בישראל, שם המשפחה נגזר בדרך כלל משם האב, אם כי ניתן לנגזר גם משם האם או שילוב של שניהם.

למה לשנות את שם המשפחה שלך?

ישנן סיבות רבות מדוע מישהו עשוי לרצות לשנות את שם המשפחה שלו. זה יכול להיות מסיבות אישיות, כמו רצון להתנתק משם משפחה שיש לו קונוטציות שליליות. זה יכול להיות גם מסיבות מקצועיות, כמו רצון להשתמש בשם בעל צליל מקצועי יותר. זה יכול להיות גם מסיבות דתיות, כמו רצון לקבל על עצמו שם עברי.

דרישות משפטיות לשינוי שם המשפחה שלך בישראל

על מנת לשנות את שם המשפחה שלך בישראל באופן חוקי, עליך להגיש בקשה למשרד הפנים. הבקשה חייבת לכלול עותק של תעודת הזהות שלך, עותק של תעודת הלידה שלך והצהרת הסיבות שלך לרצונך לשנות את שמך. עליך לספק גם עותק של תעודת הנישואין שלך, אם רלוונטי.

השלבים שיש לנקוט בעת שינוי שם המשפחה שלך

לאחר הגשת בקשתך למשרד הפנים, יהיה עליך לנקוט בצעדים הבאים:

  • הודע למרשם האוכלוסין על שינוי שמך.
  • הודע לרשות המסים על שינוי שמך.
  • הודע לבנק שלך על שינוי השם שלך.
  • הודע למעסיק שלך על שינוי השם שלך.
  • הודע לכל רשויות רלוונטיות אחרות על שינוי שמך.

מסגרת זמן לשינוי שם המשפחה שלך

לאחר שבקשתך אושרה על ידי משרד הפנים, עוברים בדרך כלל כשבועיים לעיבוד שינוי השם שלך. עם זאת, זה יכול לקחת יותר זמן אם יש סיבוכים.

עלות שינוי שם המשפחה שלך

עלות החלפת שם המשפחה בישראל נמוכה יחסית. אגרת הבקשה היא כ-50 ₪, וייתכנו עמלות נוספות בגין הודעה לגורמים הרלוונטיים על שינוי שמך.

טבלת עלויות לשינוי שם המשפחה שלך בישראל

פריט עלות (ש"ח)
דמי רישום 50
יידוע למרשם האוכלוסין 0
יידוע לרשות המסים 0
הודעה לבנק שלך 0
הודעה למעסיק שלך 0
יידוע רשויות רלוונטיות אחרות משתנה

שינוי שם המשפחה שלך בישראל הוא תהליך פשוט יחסית. עם זאת, חשוב לזכור כי ישנן דרישות משפטיות בהן יש לעמוד וכי ישנן עלויות הנלוות לתהליך. כמו כן, חשוב לזכור להודיע לכל הרשויות הרלוונטיות על שינוי השם שלך על מנת להבטיח שהשם החדש שלך מוכר כחוק. שינוי שם המשפחה שלך יכול להיות תהליך מייאש, אבל זה יכול להיות גם מרגש. זו יכולה להיות דרך להתחיל מחדש וליצור לעצמך זהות חדשה. זה יכול להיות גם דרך לכבד את המשפחה שלך ואת המורשת שלך. לא משנה מה הסיבות שלך לרצונך לשנות את שם המשפחה שלך, חשוב לזכור שזו החלטה גדולה ואין להקל בה ראש.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן