דף הבית » להעביר את הזמן » שינוי שם המשפחה שלך בחיפה, ישראל

שינוי שם המשפחה שלך בחיפה, ישראל

שינוי שם המשפחה שלך בחיפה, ישראל

מהו שינוי שם משפחה?

שינוי שם משפחה הוא תהליך שבו אדם משנה את שם משפחתו, או שם משפחה, לשם אחר. תהליך זה נעשה לרוב מסיבות שונות, כגון נישואין, אימוץ או פשוט רצון לשנות את השם. בישראל תהליך החלפת שם משפחה מוסדר על ידי משרד הפנים והתהליך שונה מעט בהתאם לעיר בה אתם גרים. במאמר זה נתמקד בתהליך של שינוי שם משפחה בחיפה, ישראל.

תהליך שינוי שם משפחה בחיפה

תהליך החלפת שם משפחה בחיפה הוא פשוט יחסית. השלב הראשון הוא מילוי טופס בקשה, אותו ניתן למצוא באתר משרד הפנים. יש למלא טופס זה בעברית, והוא דורש מידע בסיסי כמו שמך, כתובתך והשם שאליו ברצונך לשנות. לאחר מילוי הטופס יש להגישו למשרד הפנים בחיפה. לאחר קבלת הבקשה, משרד הפנים יבחן אותה ויקבע אם שינוי השם יאושר או לא. במידה והבקשה תאושר, משרד הפנים יוציא תעודת שינוי שם, אותה יש להציג לכל הרשויות הרלוונטיות על מנת לעדכן את שמך ברישומיהן.

מסמכים נדרשים

על מנת להגיש בקשה להחלפת שם משפחה בחיפה יש להמציא מסמכים מסוימים למשרד הפנים. מסמכים אלה כוללים:

  • תעודת זהות ישראלית תקפה
  • דרכון בתוקף
  • תעודת לידה
  • תעודת נישואין (אם רלוונטי)
  • צו בית משפט (אם רלוונטי)

עמלות

החלפת שם המשפחה בחיפה כרוכה בתשלום. העמלה נקבעה כיום על ₪50, ויש לשלם אותה במזומן או בכרטיס אשראי בעת הגשת הבקשה.

מסגרת זמן

מסגרת הזמן לעיבוד שינוי שם משפחה בחיפה היא בדרך כלל בין שבועיים לארבעה שבועות. לאחר אישור הבקשה, משרד הפנים יוציא אישור על שינוי שם אותו יש להציג לכל הרשויות הרלוונטיות על מנת לעדכן את שמך ברישומיהן.

סיכום

שינוי שם המשפחה בחיפה, ישראל הוא תהליך פשוט יחסית. השלב הראשון הוא מילוי טופס בקשה, אותו ניתן למצוא באתר משרד הפנים. לאחר קבלת הבקשה, משרד הפנים יבחן אותה ויקבע אם שינוי השם יאושר או לא. במידה והבקשה תאושר, משרד הפנים יוציא תעודת שינוי שם, אותה יש להציג לכל הרשויות הרלוונטיות על מנת לעדכן את שמך ברישומיהן. החלפת שם המשפחה בחיפה כרוכה בתשלום, ומסגרת הזמן לעיבוד שינוי שם המשפחה היא בדרך כלל בין שבועיים לארבעה שבועות.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן