דף הבית » אנציקלופדיה » שינוי שם המשפחה והסטטוס של המסמכים

שינוי שם המשפחה והסטטוס של המסמכים

2023-05-15 03:08:00+02:00

מה זה שינוי שם משפחה?

שינוי שם משפחה הוא הליך משפטי המאפשר לאדם לשנות את שם משפחתו. תהליך זה נעשה בדרך כלל מסיבות שונות, כגון נישואין, אימוץ או פשוט רצון לקבל שם משפחה אחר. על מנת לשנות שם משפחה באופן חוקי, על האדם לעבור הליך בית דין ולקבל צו בית משפט.

אילו מסמכים צריך לשנות?

כאשר אדם משנה את שם משפחתו, עליו לשנות גם את השם בכל המסמכים המשפטיים שלו. זה כולל את רישיון הנהיגה שלהם, דרכון, תעודת ביטוח לאומי, תעודת לידה וכל מסמך אחר שמכיל את שמם. חשוב לציין שחלק מהמסמכים עשויים לדרוש שלבים נוספים על מנת לשנותם, כגון תעודת נישואין או מסמכי אימוץ.

השלבים שיש לנקוט בעת שינוי שם משפחה

שינוי שם משפחה יכול להיות תהליך מסובך, אבל יש כמה שלבים שיכולים להקל עליו. להלן כמה מהצעדים שיש לנקוט בעת שינוי שם משפחה:

  • הגש עתירה לבית המשפט לשינוי השם.
  • קבל צו בית משפט המאשר את שינוי השם.
  • הודע לסוכנויות הממשלתיות הרלוונטיות על שינוי השם.
  • עדכן את השם בכל המסמכים המשפטיים.
  • הודע למשפחה, לחברים ולמעסיקים על שינוי השם.

מצב המסמכים לאחר שינוי שם

ברגע שאדם שינה את שם המשפחה שלו, גם סטטוס המסמכים שלו ישתנה. המשמעות היא שכל המסמכים שהונפקו לפני שינוי השם לא יהיו תקפים יותר. האדם יצטרך להשיג מסמכים חדשים עם שמו החדש על מנת להיות מוכר כחוק.

שינוי שם ברישיון נהיגה

על מנת לשנות שם ברישיון נהיגה, על האדם לקבל תחילה צו בית משפט המאשר את שינוי השם. לאחר קבלת צו בית המשפט, על האדם ללכת למחלקת הרכב המקומי שלו ולהגיש את צו בית המשפט יחד עם הניירת הדרושה. לאחר מכן, ה-DMV יוציא רישיון נהיגה חדש בשם החדש.

שינוי שם בדרכון

על מנת לשנות שם בדרכון, על האדם לקבל תחילה צו בית משפט המאשר את שינוי השם. לאחר קבלת צו בית המשפט, על האדם לגשת למשרד הדרכונים המקומי שלו ולהגיש את צו בית המשפט יחד עם הניירת הדרושה. לאחר מכן משרד הדרכונים יוציא דרכון חדש עם השם החדש.

סיכום

שינוי שם משפחה הוא הליך משפטי המצריך צו בית משפט ועדכון כל המסמכים המשפטיים. חשוב לציין כי כל מסמך שיונפק לפני שינוי השם לא יהיה תקף יותר ויש להחליפו במסמכים חדשים עם השם החדש. בנוסף, חשוב להודיע למשפחה, לחברים ולמעסיקים על שינוי השם על מנת להבטיח שכל הרשומות מעודכנות. למידע נוסף על שינוי שם משפחה, עיין בסרטון YouTube זה.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן