דף הבית » TOP10 » שינוי קטן בשם משפחה בישראל

שינוי קטן בשם משפחה בישראל

2023-05-15 20:51:00+02:00

מהו שינוי שם משפחה קל?

שינוי שם משפחה קל הוא הליך משפטי בישראל המאפשר לקטין לשנות את שם משפחתו. תהליך זה מתבצע בדרך כלל על ידי הוריו או האפוטרופוסים של הקטין, אשר חייבים לספק ראיות לכך שהשינוי הוא לטובת הקטין. התהליך מוסדר על ידי משרד הפנים הישראלי ומחייב הגשת מספר מסמכים, לרבות תעודת לידה, תעודת נישואין וצו בית משפט.

דרישות משפטיות לשינוי שם משפחה קל

על מנת לשנות את שם המשפחה של קטין, על ההורים או האפוטרופוסים לספק ראיות לכך שהשינוי הוא לטובת הקטין. זה כולל מתן ראיות לכך ששם משפחתו הנוכחי של הקטין גורם להם נזק או מצוקה, או ששם משפחתו הנוכחי של הקטין אינו עולה בקנה אחד עם זהותו הדתית או התרבותית. כמו כן, על ההורים או האפוטרופוסים לספק ראיות לכך שהשינוי נתמך על ידי שני ההורים, או על ידי האפוטרופוס החוקי של הקטין. אם הקטין מעל גיל 14, עליהם לספק גם הסכמה בכתב לשינוי.

מסמכים נדרשים לשינוי שם משפחה קל

על מנת לשנות את שם המשפחה של קטין, על ההורים או האפוטרופוסים להגיש למשרד הפנים הישראלי את המסמכים הבאים:

  • תעודת לידה
  • תעודת נישואין
  • צו בית משפט
  • הסכמה בכתב מהקטין (אם מעל גיל 14)

השלכות של שינוי שם משפחה קל

לשינוי שם משפחה קל יכולה להיות מספר השלכות על הקטין ומשפחתו. כך למשל, השינוי עשוי להשפיע על מסמכי הזהות של הקטין, כגון דרכונו ותעודת זהות לאומית. זה גם עשוי להשפיע על זכאותו של הקטין להטבות מסוימות, כגון ביטוח לאומי או ביטוח בריאות. בנוסף, לשינוי מינורי שם משפחה עשויות להיות השלכות על משפחתו של הקטין. לדוגמה, השינוי עשוי להשפיע על יכולת המשפחה לקבל הטבות מסוימות, כגון זיכוי מס או סבסוד דיור.

סיכום

שינוי שם משפחה של קטין הינו הליך משפטי בישראל המחייב הגשת מספר מסמכים למשרד הפנים הישראלי. התהליך מוסדר על ידי המשרד ודורש הוכחה לכך שהשינוי הוא טובת הקטין. לשינוי עשויות להיות מספר השלכות על הקטין ומשפחתו, לרבות השפעה על מסמכי הזהות והזכאות להטבות מסוימות. למידע נוסף על שינוי שם משפחה קטן בישראל, בקר בוויקיפדיה העברית או צפה בסרטון YouTube זה.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן