דף הבית » המלצת הצוות » שחקן ובמאי ישראלי שם משפחה

שחקן ובמאי ישראלי שם משפחה

שחקן ובמאי ישראלי שם משפחה

מה שם המשפחה של שחקנים ובמאים ישראלים?

שחקנים ובמאים ישראלים השפיעו משמעותית על עולם הקולנוע והטלוויזיה. מימיה הראשונים של תעשיית הקולנוע הישראלית ועד היום, רבים מהאנשים המוכשרים הללו הטביעו את חותמם על התעשייה. בעוד שחלק מהאנשים הללו זכו לתהילה בינלאומית, אחרים נותרו עלומים יחסית. אבל בלי קשר לרמת התהילה שלהם, לכולם יש דבר אחד משותף: שם משפחה. שם המשפחה של שחקנים ובמאים ישראלים הוא לעתים קרובות שיקוף של המורשת שלהם. לרבים מהאנשים הללו יש רקע יהודי, ושמות המשפחה שלהם משקפים זאת לעתים קרובות. כמה משמות המשפחה הנפוצים ביותר של שחקנים ובמאים ישראלים כוללים: כהן, לוי, כץ וגולדברג.

שחקנים ובמאים ישראלים בולטים

יש הרבה שחקנים ובמאים ישראלים בולטים שעשו לעצמם שם בעולם הקולנוע והטלוויזיה. כמה מהמפורסמים ביותר כוללים:

נטלי פורטמן

נטלי פורטמן היא שחקנית ישראלית-אמריקאית שזכתה לתהילה בינלאומית על תפקידיה בסרטים כמו מלחמת הכוכבים, הברבור השחור ו-V for Vendetta. היא נולדה בירושלים, ישראל, ושם משפחתה הוא פורטמן.

גל גדות

גל גדות היא שחקנית ודוגמנית ישראלית המוכרת בעיקר בזכות תפקידה כוונדר וומן ביקום המורחב של DC. היא נולדה בראש העין, ישראל, ושם משפחתה הוא גדות.

איתן פוקס

איתן פוקס הוא במאי ותסריטאי קולנוע ישראלי המוכר בעיקר בזכות סרטיו יוסי וג'אגר ו- Walk on Water. הוא נולד בירושלים, ישראל, ושם משפחתו הוא פוקס.

סרטים ותוכניות טלוויזיה בולטים

שחקנים ובמאים ישראלים היו מעורבים בסרטים ובתוכניות טלוויזיה בולטים רבים. כמה מהמפורסמים ביותר כוללים:

ביקור הלהקה

ביקור הלהקה הוא סרט ישראלי משנת 2007 בבימויו של ערן קולירין. הסרט עוקב אחר קבוצת מוזיקאים מצריים שנוסעת לישראל להופיע במרכז תרבות ערבי. הסרט היה מועמד לפרס אוסקר לסרט הזר הטוב ביותר.

פאודה

פאודה היא סדרת טלוויזיה ישראלית שנוצרה על ידי ליאור רז ואבי יששכרוף. התוכנית עוקבת אחר יחידה מובחרת של צבא ההגנה הישראלי כשהם נלחמים בחמושים פלסטינים בגדה המערבית. התוכנית זכתה לשבחים על התיאור הריאליסטי של הסכסוך הישראלי-פלסטיני.

הנסיך הירוק

הנסיך הירוק הוא סרט תיעודי משנת 2014 בבימויו של נדב שירמן. הסרט עוקב אחר סיפורו של מוסב חסן יוסף, בנו של מנהיג חמאס שהפך למודיע של ממשלת ישראל. הסרט היה מועמד לפרס אוסקר לסרט התיעודי הטוב ביותר.

סיכום

שחקנים ובמאים ישראלים השפיעו משמעותית על עולם הקולנוע והטלוויזיה. מימיה הראשונים של תעשיית הקולנוע הישראלית ועד היום, רבים מהאנשים המוכשרים הללו הטביעו את חותמם על התעשייה. בעוד שחלק מהאנשים הללו זכו לתהילה בינלאומית, אחרים נותרו עלומים יחסית. אבל בלי קשר לרמת התהילה שלהם, לכולם יש דבר אחד משותף: שם משפחה. למידע נוסף על שחקנים ובמאים ישראלים, בקר בוויקיפדיה או ביוטיוב .

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן