דף הבית » מעניין » ראשי ממשלה שהעבירו שם משפחה

ראשי ממשלה שהעבירו שם משפחה

ראשי ממשלה שהעבירו שם משפחה

ראשי ממשלה שהעבירו שם משפחה

במהלך ההיסטוריה, ראשי ממשלה רבים הותירו מורשת מתמשכת על מדינותיהם. כמה מראשי ממשלה אלה חרגו מהטווח המסורתי של תפקידם והותירו מורשת מתמשכת ליורשיהם. מאמר זה יחקור את חייהם של ראשי ממשלה שהעבירו שם משפחה ליורשיהם.

ראש הממשלה הראשון שהעביר שם משפחה היה סר רוברט וולפול. וולפול כיהן כראש ממשלת בריטניה הגדולה בין השנים 1721 עד 1742. הוא היה ראש הממשלה הראשון שקיבל את התואר ראש ממשלה, והוא היה ראש הממשלה שכיהן הכי הרבה בתולדות בריטניה. וולפול היה ידוע במנהיגותו החזקה וביכולתו להביא יציבות למדינה. הוא נודע גם ביכולתו להעביר את שם משפחתו ליורשיו. ממשיכי דרכו של וולפול, ביניהם ויליאם פיט האב, וויליאם פיט הצעיר וספנסר פרסבל, אימצו כולם את שם המשפחה של וולפול.

בארצות הברית, ראש הממשלה הראשון שהעביר שם משפחה היה ג'ון אדמס. אדמס כיהן כנשיא השני של ארצות הברית בין השנים 1797 עד 1801. אדמס היה ידוע במנהיגותו החזקה וביכולתו להביא יציבות למדינה. הוא נודע גם ביכולתו להעביר את שם משפחתו ליורשיו. יורשיו של אדמס, ביניהם תומס ג'פרסון, ג'יימס מדיסון וג'יימס מונרו, אימצו כולם את שם המשפחה של אדמס.

בצרפת, ראש הממשלה הראשון שהעביר שם משפחה היה שארל דה גול. דה גול כיהן כנשיא צרפת בשנים 1959 עד 1969. דה גול היה ידוע במנהיגותו החזקה וביכולתו להביא יציבות למדינה. הוא נודע גם ביכולתו להעביר את שם משפחתו ליורשיו. ממשיכי דרכו של דה גול, ובהם ז'ורז' פומפידו, ולרי ז'יקארד ד'אסטאינג ופרנסואה מיטראן, אימצו כולם את שם המשפחה של דה גול.

בקנדה, ראש הממשלה הראשון שהעביר שם משפחה היה סר ג'ון א. מקדונלד. מקדונלד כיהן כראש הממשלה הראשון של קנדה בין השנים 1867 עד 1873. מקדונלד היה ידוע במנהיגותו החזקה וביכולתו להביא יציבות למדינה. הוא נודע גם ביכולתו להעביר את שם משפחתו ליורשיו. ממשיכי דרכו של מקדונלד, כולל אלכסנדר מקנזי, וילפריד לורייר וויליאם ליון מקנזי קינג, אימצו כולם את שם המשפחה של מקדונלד.

באוסטרליה, ראש הממשלה הראשון שהעביר שם משפחה היה סר אדמונד בארטון. בארטון כיהן כראש הממשלה הראשון של אוסטרליה בין השנים 1901 עד 1903. בארטון היה ידוע במנהיגותו החזקה וביכולתו להביא יציבות למדינה. הוא נודע גם ביכולתו להעביר את שם משפחתו ליורשיו. יורשיו של בארטון, כולל אלפרד דיקין, אנדרו פישר ובילי יוז, אימצו כולם את שם המשפחה של בארטון.

השוואה מהירה

מדינה ראש ממשלה שם משפחה
בריטניה הגדולה סר רוברט וולפול וולפול
ארצות הברית ג'ון אדמס אדמס
צָרְפַת שארל דה גול דה גול
קנדה סר ג'ון א' מקדונלד מקדונלד
אוֹסטְרַלִיָה סר אדמונד בארטון ברטון

חייהם של ראשי ממשלה שהעבירו שם משפחה ליורשיהם הם עדות למורשת המתמשכת של מנהיגותם. ראשי ממשלה אלה הותירו רושם מתמשך על מדינותיהם וממשיכיהם. מורשתם תמשיך להיזכר לדורות הבאים.

סיכום

ראשי ממשלה שהעבירו שם משפחה ליורשיהם הותירו מורשת מתמשכת על מדינותיהם. ראשי ממשלה אלו זכורים בזכות מנהיגותם החזקה ויכולתם להביא יציבות למדינותיהם. מורשתם תמשיך להיזכר לדורות הבאים.

הפניות

ראשי ממשלה שהעבירו שם משפחה ליורשיהם הותירו מורשת מתמשכת על מדינותיהם. ראשי ממשלה אלו זכורים בזכות מנהיגותם החזקה ויכולתם להביא יציבות למדינותיהם. מורשתם תמשיך להיזכר לדורות הבאים.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן