דף הבית » אנציקלופדיה » קריכלי שם משפחה: היסטוריה ומשמעות קצרה

קריכלי שם משפחה: היסטוריה ומשמעות קצרה

2023-05-11 12:09:00+02:00

מה המשמעות של שם המשפחה קריכלי?

שם המשפחה קריכלי הוא ממוצא יהודי והוא נגזר מהמילה העברית "קריכלי", שפירושה "מבורך". מאמינים שמקורו במזרח התיכון ונמצא במדינות רבות, כולל ישראל, ארצות הברית, קנדה ובריטניה. שם המשפחה קריכלי נמצא גם במדינות אחרות, כמו גרמניה, אוסטריה והונגריה. מאמינים כי שם המשפחה אומץ על ידי מהגרים יהודים שעברו לארצות אלו במאה ה-19.

האיותים השונים של שם המשפחה קריכלי

שם המשפחה קריכלי מאוית בדרכים רבות ושונות, כולל קריכלי, קריכל, קריכלר, קריכלץ, קריכלין וקרכלינסקי. האיות של שם המשפחה נקבע לרוב לפי המדינה שבה הוא נמצא. לדוגמה, בארצות הברית, שם המשפחה מאוית בדרך כלל קריכלי, בעוד שבגרמניה, בדרך כלל מאויית קריכל.

תפוצה גיאוגרפית של שם המשפחה קריכלי

שם המשפחה קריכלי נמצא במדינות רבות ברחבי העולם. בארצות הברית, שם המשפחה נמצא לרוב במדינות ניו יורק, ניו ג'רזי ופנסילבניה. בקנדה, שם המשפחה נמצא לרוב במחוזות אונטריו וקוויבק. בבריטניה, שם המשפחה נמצא לרוב במחוזות לונדון, אסקס וקנט.

קריכלי שם משפחה בישראל

שם המשפחה קריכלי נמצא גם בישראל. לפי נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, שם המשפחה נמצא לרוב בערים ירושלים, תל אביב וחיפה. שם המשפחה נמצא גם בערים נוספות בישראל, כמו באר שבע, אשדוד ואילת.

קריכלי שם משפחה בארצות הברית

בארצות הברית, שם המשפחה קריכלי נמצא לרוב במדינות ניו יורק, ניו ג'רזי ופנסילבניה. על פי הלשכה האמריקאית למפקד האוכלוסין, שם המשפחה נמצא גם במדינות אחרות, כמו קליפורניה, פלורידה ואילינוי.

סיכום

שם המשפחה קריכלי הוא ממוצא יהודי והוא נגזר מהמילה העברית "קריכלי", שפירושה "מבורך". שם המשפחה נמצא במדינות רבות ברחבי העולם, כולל ישראל, ארצות הברית, קנדה ובריטניה. האיות של שם המשפחה נקבע לרוב לפי המדינה שבה הוא נמצא. בארצות הברית, שם המשפחה נמצא לרוב במדינות ניו יורק, ניו ג'רזי ופנסילבניה. בישראל, שם המשפחה נמצא לרוב בערים ירושלים, תל אביב וחיפה.

טבלת תפוצת שמות המשפחה קריכלי

מדינה עיר/אזור
ישראל ירושלים, תל אביב, חיפה, באר שבע, אשדוד, אילת
ארצות הברית ניו יורק, ניו ג'רזי, פנסילבניה, קליפורניה, פלורידה, אילינוי
קנדה אונטריו, קוויבק
הממלכה המאוחדת לונדון, אסקס, קנט

שם המשפחה קריכלי נמצא גם במדינות אחרות, כמו גרמניה, אוסטריה והונגריה. מאמינים כי שם המשפחה אומץ על ידי מהגרים יהודים שעברו לארצות אלו במאה ה-19. למידע נוסף על ההיסטוריה והמשמעות של שם המשפחה קריכלי, צפה בסרטון YouTube זה.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן