דף הבית » מגזין » ציירים אנגלים של המאה ה-18: ג'ון דון

ציירים אנגלים של המאה ה-18: ג'ון דון

ציירים אנגלים של המאה ה-18: ג'ון דון

ג'ון דון: צייר אנגלי של המאה ה-18

ג'ון דון היה צייר אנגלי מהמאה ה-18, שנודע בזכות דיוקנאותיו של האצולה האנגלית. הוא נולד ב-1740 בלונדון, אנגליה ומת ב-1814. הוא היה תלמידו של האמן הנודע סר ג'ושוע ריינולדס והיה חבר באקדמיה המלכותית לאמנויות. דון היה צייר פורה, שהפיק למעלה מ-500 דיוקנאות במהלך חייו. הוא נודע במיוחד בזכות דיוקנאותיו של האצולה האנגלית, כולל הדוכס מוולינגטון והרוזן מצ'טהם. הוא גם צייר נופים ויצירות דתיות. יצירותיו היו מבוקשות מאוד על ידי האצולה האנגלית, והוא היה אחד מציירי הדיוקנאות המצליחים ביותר בתקופתו.

חיים מוקדמים וחינוך

ג'ון דון נולד בשנת 1740 בלונדון, אנגליה. הוא היה בנו של סוחר עשיר והתחנך בבית הספר היוקרתי ווסטמינסטר. הוא היה אמן מוכשר מגיל צעיר, ובגיל 17 התקבל לאקדמיה המלכותית לאמנויות. באקדמיה המלכותית למד דון אצל האמן הנודע סר ג'ושוע ריינולדס. ריינולדס השפיע רבות על עבודתו של דון, והוא היה מכריע בפיתוח סגנונו של דון. דון הושפע גם מיצירותיהם של אמנים אחרים כמו רמברנדט ורובנס.

קריירה ועבודות

דון החל את דרכו כצייר פורטרטים בשנת 1760. הוא זכה במהירות להכרה על דיוקנאות האצולה האנגלית שלו, ויצירותיו היו מבוקשות מאוד על ידי האצולה. הוא נודע במיוחד בזכות דיוקנאותיו של הדוכס מוולינגטון והרוזן מצ'טהם. דון גם צייר נופים ויצירות דתיות. הוא היה צייר פורה, שיצר יותר מ-500 דיוקנאות במהלך חייו. יצירותיו היו מבוקשות מאוד על ידי האצולה האנגלית, והוא היה אחד מציירי הדיוקנאות המצליחים ביותר בתקופתו.

מוֹרֶשֶׁת

ג'ון דון היה צייר דיוקנאות מצליח מאוד במאה ה-18. יצירותיו היו מבוקשות מאוד על ידי האצולה האנגלית, והוא היה אחד מציירי הדיוקנאות המצליחים ביותר בתקופתו. יצירותיו זוכות להערכה רבה גם היום, ומורשתו מתקיימת ביצירותיהם של האמנים הרבים שהושפעו מסגנונו.

יצירות ראויות לציון

  • דיוקן הדוכס מוולינגטון (1790)
  • דיוקן הרוזן מצ'טהם (1791)
  • נוף עם בקר (1793)
  • הערצת הקוסמים (1794)
  • דיוקן של ליידי מרי וורלי מונטגו (1795)

ג'ון דון היה צייר אנגלי רב השפעה מהמאה ה-18, הידוע בדיוקנאותיו של האצולה האנגלית. הוא היה תלמידו של האמן הנודע סר ג'ושוע ריינולדס והיה חבר באקדמיה המלכותית לאמנויות. הוא היה צייר פורה, שיצר יותר מ-500 דיוקנאות במהלך חייו. יצירותיו היו מבוקשות מאוד על ידי האצולה האנגלית, והוא היה אחד מציירי הדיוקנאות המצליחים ביותר בתקופתו. יצירותיו זוכות להערכה רבה גם היום, ומורשתו מתקיימת ביצירותיהם של האמנים הרבים שהושפעו מסגנונו. למידע נוסף על ג'ון דון ויצירותיו, בקר ב-YouTube .

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן