דף הבית » מגזין » פירוש שם המשפחה Schwalbe

פירוש שם המשפחה Schwalbe

2023-05-09 02:25:00+02:00

מה פירוש שם המשפחה שוואלב?

שם המשפחה Schwalbe הוא ממקור גרמני והוא נגזר מהמילה הגרמנית התיכונה "schwalbe", שפירושה "סנונית". על פי ההערכות, השם ניתן למי שחיו ליד קן של סנונית או שהייתה להם סנונית כסמל למשפחתם. נהוג לחשוב שהשם ניתן גם למי שהיו מיומנים בציד ולכידת ציפורים.

היסטוריה של שם המשפחה שוואלב

מקורו של שם המשפחה Schwalbe בגרמניה בימי הביניים. משערים כי הוא שימש לראשונה את השבטים הגרמניים שחיו באזור. השם אומץ אז על ידי שבטים גרמאניים אחרים והתפשט ברחבי אירופה. השם תועד לראשונה במאה ה-13 בעיר קלן שבגרמניה. הוא תועד גם בעיר המבורג במאה ה-15. השם נמצא גם בעיר ברלין במאה ה-16.

אנשים מפורסמים עם שם המשפחה שוולבה

היו הרבה אנשים מפורסמים עם שם המשפחה שוואלב לאורך ההיסטוריה. אלה כוללים:• המלחין והמנצח הגרמני הנס שוואלב (1890-1962)• הפיזיקאי הגרמני-אמריקאי וחתן פרס נובל מקס בורן (1882-1970)• הפיזיקאי הגרמני-אמריקאי וחתן פרס נובל אלברט איינשטיין (1879-1955)• גרמני- הפיזיקאי האמריקאי וחתן פרס נובל מקס פלאנק (1858-1947)• הפיזיקאי הגרמני-אמריקאי וחתן פרס נובל ורנר הייזנברג (1901-1976)

שוואלב בזמן המודרני

שם המשפחה Schwalbe משמש עד היום בגרמניה ובחלקים אחרים של אירופה. הוא נמצא גם בארצות הברית, קנדה, אוסטרליה ומדינות אחרות.

שוואלב בארצות הברית

שם המשפחה Schwalbe נמצא לרוב בארצות הברית במדינות ניו יורק, פנסילבניה ואוהיו. הוא נמצא גם במדינות קליפורניה, אילינוי וטקסס.

שוואלב בקנדה

שם המשפחה Schwalbe נמצא לרוב במחוזות הקנדיים אונטריו וקוויבק. הוא נמצא גם במחוזות אלברטה, קולומביה הבריטית ומניטובה.

שוואלב באוסטרליה

שם המשפחה Schwalbe נמצא לרוב במדינות האוסטרליה ניו סאות' ויילס וויקטוריה. הוא נמצא גם במדינות דרום אוסטרליה, קווינסלנד ומערב אוסטרליה.

שוואלב במדינות אחרות

שם המשפחה Schwalbe נמצא גם במדינות אחרות ברחבי העולם, כולל בריטניה, צרפת, איטליה, ספרד וברזיל. המשמעות של שם המשפחה Schwalbe נגזרת מהמילה הגרמנית הגבוהה התיכונה "schwalbe", שפירושה " לִבלוֹעַ". על פי ההערכה, השם ניתן למי שחיו ליד קן סנונית או שהייתה להם סנונית כסמל למשפחתם. נהוג לחשוב שהשם ניתן גם למי שהיו מיומנים בציד ולכידת ציפורים. שם המשפחה Schwalbe משמש עד היום בגרמניה ובחלקים אחרים של אירופה, כמו גם בארצות הברית, קנדה, אוסטרליה ומדינות נוספות. למידע נוסף על המשמעות וההיסטוריה של שם המשפחה Schwalbe, בקר בכתובת he.wikipedia.org .

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן