דף הבית » מומלץ בהקדם » פירוש שם המשפחה קליין

פירוש שם המשפחה קליין

2023-05-08 23:40:00+02:00

מה פירוש שם המשפחה קליין?

שם המשפחה קליין הוא שם משפחה גרמני ויהודי, שמקורו במילה הגרמנית "קטן" או "קטן". זהו שם משפחה נפוץ בגרמניה, אוסטריה ושוויץ, והוא נמצא גם במדינות אחרות, כולל ארצות הברית, קנדה וישראל. שם המשפחה קליין נגזר מהמילה הגרמנית הגבוהה התיכונה "kleine", שפירושה "קטן" " או "קטן". סבורים כי הוא שימש ככינוי למי שהיה קטן קומה, או לציון משפחה קטנה או שבט. כמו כן, סבורים כי שם המשפחה שימש להתייחס למי שהיה אדם "קטן", כגון ילד או גמד.

מקור שם המשפחה קליין

מקורו של שם המשפחה קליין הוא בגרמניה, שם הוא עדיין נפוץ מאוד. הוא נמצא גם באוסטריה, שוויץ ומדינות אחרות דוברות גרמנית. שם המשפחה נמצא גם בקהילות יהודיות, שם חושבים שהוא אומץ מהשפה הגרמנית. בארצות הברית, שם המשפחה קליין נמצא לרוב בקרב גרמנים-אמריקאים ויהודים-אמריקאים. הוא נמצא גם בקרב קבוצות אתניות אחרות, כולל הולנדים-אמריקאים, פולנים-אמריקאים וצ'כיים-אמריקאים.

קליין בגרמניה

בגרמניה, שם המשפחה קליין הוא אחד משמות המשפחה הנפוצים ביותר. על פי המשרד הסטטיסטי הפדרלי של גרמניה, זהו שם המשפחה ה-13 הנפוץ ביותר בגרמניה, עם למעלה מ-1.2 מיליון אנשים הנושאים את השם. הוא נפוץ ביותר במדינות בוואריה, באדן-וירטמברג ונורדריין-וסטפאליה.

קליין באוסטריה

באוסטריה נפוץ מאוד גם שם המשפחה קליין. לפי המשרד הסטטיסטי הפדרלי של אוסטריה, זהו שם המשפחה ה-6 הנפוץ ביותר באוסטריה, עם למעלה מ-200,000 אנשים הנושאים את השם. הוא נפוץ ביותר במדינות וינה, אוסטריה תחתית ואוסטריה עילית.

קליין בשוויץ

בשוויץ גם שם המשפחה קליין נפוץ מאוד. לפי המשרד הסטטיסטי הפדרלי של שוויץ, זהו שם המשפחה החמישי בשכיחותו בשוויץ, עם למעלה מ-100,000 אנשים הנושאים את השם. הוא נפוץ בעיקר בקנטונים ציריך, באזל-שטדט וברן.

קליין בארצות הברית

בארצות הברית גם שם המשפחה קליין נפוץ מאוד. על פי הלשכה האמריקאית למפקד האוכלוסין, זהו שם המשפחה ה-545 הנפוץ ביותר בארצות הברית, עם למעלה מ-100,000 אנשים הנושאים את השם. זה נפוץ ביותר במדינות ניו יורק, פנסילבניה וקליפורניה.

סיכום

שם המשפחה קליין הוא שם משפחה גרמני ויהודי, שמקורו במילה הגרמנית "קטן" או "קטן". זהו שם משפחה נפוץ בגרמניה, אוסטריה, שוויץ ומדינות אחרות, כולל ארצות הברית, קנדה וישראל. סבורים כי שם המשפחה שימש ככינוי למי שהיה קטן קומה, או לציון משפחה קטנה או חמולה. הוא נמצא גם בקרב קבוצות אתניות אחרות, כולל הולנדים-אמריקאים, פולנים-אמריקאים וצ'כיים-אמריקאים. למידע נוסף על המשמעות והמקורות של שם המשפחה קליין, בקר בכתובת he.wikipedia.org .

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן