דף הבית » טופ 100 » עזרא מקור: מבט על חייו ומורשתו של אייקון ישראלי

עזרא מקור: מבט על חייו ומורשתו של אייקון ישראלי

2023-06-01 06:30:00+02:00

מי היה עזרא מקור?

עזרא מקור היה אייקון ישראלי שהותיר מורשת מתמשכת על המדינה. הוא נולד בתל אביב בשנת 1925 והיה דמות בולטת בסצנה הפוליטית והתרבותית הישראלית במשך עשרות שנים. הוא היה חבר כנסת, הפרלמנט של ישראל, בין השנים 1965-1977, וכיהן כשר החינוך בין השנים 1977-1981. הוא היה גם סופר ידוע, לאחר שכתב מספר ספרים על ההיסטוריה והתרבות הישראלית. מקור היה תומך נלהב זכויות העם הישראלי, והיה מבקר קולני של מדיניות הממשלה כלפי הפלסטינים. הוא היה תומך נלהב של תהליך השלום, והיה דמות מפתח במשא ומתן שהוביל להסכמי אוסלו בשנת 1993. הוא גם היה דמות בולטת בתהליך השלום הישראלי-ירדני, והיה גורם מרכזי בחתימת הוואדי. אמנת עראבה ב-1994.

הקריירה הפוליטית של מקור

הקריירה הפוליטית של מקור החלה ב-1965 כשנבחר לכנסת כחבר מפלגת מפא"י. הוא כיהן בכנסת 12 שנים, והיה מבקר קולני של מדיניות הממשלה כלפי הפלסטינים. הוא היה תומך חזק למען זכויות העם הישראלי, והיה דמות מפתח במשא ומתן שהוביל להסכמי אוסלו ב-1993. ב-1977 מונה מקור לשר החינוך, תפקיד בו כיהן עד 1981. במהלך כהונתו , הוא היה תומך קולני למען זכויות העם הישראלי, והיה דמות מפתח במשא ומתן שהוביל להסכמי אוסלו בשנת 1993. הוא גם היה דמות בולטת בתהליך השלום הישראלי-ירדני, והיה גורם מרכזי בהסכם השלום בין ישראל לירדן. חתימה על אמנת ואדי עראבה ב-1994.

מורשת התרבות של מקור

בנוסף לקריירה הפוליטית שלו, מקור היה סופר ואיש תרבות ידוע. הוא כתב מספר ספרים על ההיסטוריה והתרבות הישראלית, והיה חסיד נלהב לשימור המורשת התרבותית של המדינה. הוא היה תומך נלהב בתהליך השלום, והיה דמות מפתח במשא ומתן שהוביל להסכמי אוסלו ב-1993. מקור היה גם דמות בולטת בתהליך השלום הישראלי-ירדני, והיה גורם מרכזי בחתימת הוואדי. אמנת עראבה בשנת 1994. הוא היה תומך נלהב למען זכויות העם הישראלי, והיה מבקר קולני של מדיניות הממשלה כלפי הפלסטינים.

המורשת של מקור

עזרא מקור היה אייקון ישראלי שהותיר מורשת מתמשכת על המדינה. הוא היה תומך נלהב למען זכויות העם הישראלי, והיה מבקר קולני של מדיניות הממשלה כלפי הפלסטינים. הוא היה תומך נלהב של תהליך השלום, והיה דמות מפתח במשא ומתן שהוביל להסכמי אוסלו בשנת 1993. הוא גם היה דמות בולטת בתהליך השלום הישראלי-ירדני, והיה גורם מרכזי בחתימת הוואדי. אמנת עראבה בשנת 1994. מקור היה גם סופר ואיש תרבות ידוע, לאחר שכתב מספר ספרים על ההיסטוריה והתרבות הישראלית. הוא היה חסיד נלהב לשימור המורשת התרבותית של המדינה, ומורשתו תמשיך להיות מורגשת לדורות הבאים.

סיכום

עזרא מקור היה אייקון ישראלי שהותיר מורשת מתמשכת על המדינה. הוא היה תומך נלהב למען זכויות העם הישראלי, והיה מבקר קולני של מדיניות הממשלה כלפי הפלסטינים. הוא היה תומך נלהב של תהליך השלום, והיה דמות מפתח במשא ומתן שהוביל להסכמי אוסלו בשנת 1993. הוא גם היה דמות בולטת בתהליך השלום הישראלי-ירדני, והיה גורם מרכזי בחתימת הוואדי. אמנת עראבה בשנת 1994. מקור היה גם סופר ואיש תרבות ידוע, לאחר שכתב מספר ספרים על ההיסטוריה והתרבות הישראלית. הוא היה חסיד נלהב לשימור המורשת התרבותית של המדינה, ומורשתו תמשיך להיות מורגשת לדורות הבאים. חייו והישגיו ימשיכו להיזכר ולחגוג בישראל עוד שנים רבות.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן